שליחות קטלנית 3 – עלייתן של המכונות


פורסם ביום יום שבת, 02 באוגוסט 2003, בשעה 1:41
שייך למדור ביקורות קולנוע ותיאטרון

מאת

terminator

גבירותי ורבותי – הרשו לי להציג
בפניכם את… ריקוד המכונה

כשיצאנו מהסרט, היטיבה נועה מנהיים חברתי לתאר את מה שקורה בסרט על-ידי ציטוט של איבנובה האלמותית מבבילון5 – "מה שקורה כאן זה בום… בום-בום … בום-בום-בום".

ואכן, כמו בקודמיו, גם "שליחות קטלנית 3" עטור בהתנגשויות, התפוצצויות וקולות אחרים של כלי משחית. יש בסרט המון מרדפי מכוניות מכל סוג וגודל, המון מכות ואין-ספור אפקטים מיוחדים, גם אם לא חדשניים במיוחד. מדי פעם ניתן לאתר בסרט גם עלילה, אבל חשיבותה הכוללת מועטה.

בקיצור, סרט כלבבי!

ג'ון קונור (ניק סטאל) בודד בעולם. הוא נע ונד בלי ידיד ורע, ומקפיד לא להישאר יותר מדי זמן במקום אחד. יום הדין עבר חלף לו, אבל הוא לא באמת מאמין שהסיפור נגמר. לפניכם אדם חסר הווה הבורח מייעודו ונרדף על-ידי עברו.

terminator2

לילה אחד, כשיד המקרה מפגישה אותו עם ידידה ותיקה מתקופת הסרט הקודם (קלייר דיינס), מופיעה לה מתוך בועת ברקים ורעמים (הרבה רעש והבזקי אור)… גבירותיי ורבותיי, הרשו לי להציג בפניכם את T-X (כריסטינה לוקן) – רובוטית דמוית אשה יפהפיה, ולה אותן תכונות של ה- T-1000 האימתני בתוספת של עוד כמה גאדג'טים בידיים.

היפהפיה הבלונדינית המרושעת נשלחה מהעתיד כדי לחסל את ג'ון קונור ועוד מספר אנשי מפתח מהמחתרת האנושית שעתידה לקום. כתגובה מופיע מיד המחסל (שוורצנגר) – הוא שרירי, בעל חוש הומור, ושום דבר ואף אחד לא ימנעו ממנו לבצע את משימתו.

ומרגע זה יש לנו בעיקר " בום… בום-בום … בום-בום-בום".

הסרט לא טוב כקודמיו, אבל הוא בהחלט מתקרב אליהם ברמתו.

יכולת משחק משובחת אינה דרישת סף כדי להופיע בסרט, אבל השחקנים מצליחים לעמוד במשימה בכבוד. ניל סטאל (הילד מ-"איש ללא פנים") הוא ג'ון קונור שונה מאוד ממה שהכרנו בסרט הקודם. רדוף, מבולבל, ובעיקר לא רוצה שום קשר למחתרת או מנהיגות. שוורצנגר הוא שוורצנגר במובן החיובי ביותר של המילה, קלייר דיינס שולית כמו תפקידה בסרט, וכריסטינה לוקן היא הנפילה הגדולה של הסרט – לא ניתן להכחיש את היותה אחת הנשים היפות ביותר שנראו על המסך הגדול בתקופה האחרונה, אבל התפקיד שניתן לה הוא פשוט מעצבן, ולא רק בגלל היותה "הרע" שבחבורה.

terminator3

שלא כמו בסרטים הקודמים, לא ניתן למצוא בסרט זה את אותן דילמות והתחבטויות, ובמובן הזה הוא פחות עמוק. אבל את מקומן תופס ההומור שמונע מהצופה שקיעה בדיכאון לנוכח עתידו של המין האנושי.

סוף הסרט הוא נקודת אור גדולה מעצם היותו לא הוליוודי. זה נכון שהמשימה לשמה נשלח המחסל הושלמה, כתמיד, בהצלחה. אבל קשה מאוד להגדיר את הסוף כסוף טוב. דבר אחד ברור ממנו ללא כל ספר – שליחות קטלנית 4, בקרוב בבתי הקולנוע הקרובים לביתכם (ובלבד שנתוני הקופות יצדיקו את העניין).

אור צבע ותנועה, ריקוד המכונה – לכו לראות.

במאי: ג'ונתן מוסטו

שחקנים: ארנולד שוורצנגר, ניק סטאל, קלייר דיינס וכריסטינה לוקן.



תגובות

הוספת תגובה