הסיפור הטוב של השנה, 2004


פורסם ביום יום חמישי, 01 בינואר 2004, בשעה 3:26
שייך למדור מיוחד

מאת

זו השנה השלישית שמתקיים ב"בלי פאניקה" משאל הקוראים נושא הפרסים לבחירת הסיפור המתורגם הטוב של השנה. השנה השתתפו במשאל 66 קוראים, אשר התבקשו לדרג את שלושת הסיפורים האהובים עליהם מבין 14 הסיפורים המתורגמים שפורסמו השנה באתר. בשיקלול ההצבעות ניתנו חמש נקודות למקום הראשון, שלוש לשני, ונקודה אחת למדורג שלישי.

בסיכום ההצבעות, מערכת "בלי פאניקה" שמחה לגלות שכל הסיפורים זכו בעשר נקודות לפחות מסתבר שכל מה שפרסמנו השנה דיבר מאוד לפחות לאחדים מקוראי המגזין. כמה סיפורים, כמובן, דיברו אל הקוראים עוד יותר, ואחת מהם התבלט בהרבה מעל כולם. אלה הם תוצאות משאל הקוראים השלישי של "בלי פאניקה"


מקום ראשון

שבעים ושתים אותיות / טד צ'יאנג – פנטזיה/היסטוריה חלופית. גילוי של אומן נומנקלטורה המתמחה בהחייאת "גלמים" מכניס אותו למוקד של מאבק מעמדי ודתי בסיפור עתיר דמיון של אחד מטובי הכותבים של העשור האחרון. וראו גם סיפורי חייך ואחרים. 151 נקודות.


מקום שני

איזבל של הנפילה / איאן ר' מקלאוד – מדע בדיוני. אגדה עתידנית טראגית-אופטימית המגוללת סיפור אהבה בין שתי נשים בצלו של מגדל המאיר את העולם. 73 נקודות.


מקום שלישי

ארץ מסממת יושביה / צ'אק רותמן – מדע בדיוני. ניצולי חללית מנסים להישרד בכוכב עם אבק נרקוטי וילידים זרים ומוזרים ומחכים לספינה שאולי תציל אותם בבוא היום. 73 נקודות (אבל שני מצביעים פחות מאשר הסיפור שבמקום השני).


עוד ראויים לציון הסיפורים הקלפים שחולקו לך מאת רוברט סוייר (53 נקודות), והנווה הרחוק מאת ג'פרי פורד (47 נקודות)

בהגרלה שנערכה בין המצביעים זכה אורי מסטוב במנוי לשנה לכתב העת חלומות באספמיה. מערכת בלי-פאניקה מודה לכל שולחי ההצבעות ומקווה ליבול מוצלח לא פחות של סיפורים בשנה הקרובה.



תגובות

הוספת תגובה