הסיפור הטוב של השנה, 2002


פורסם ביום יום שני, 06 בינואר 2003, בשעה 3:18
שייך למדור מיוחד

מאת

במשאל הקוראים השני של בלי-פאניקה על הסיפור המתורגם הטוב לשנת 2002 השתתפו השנה 67 מצביעים אשר התבקשו לדרג את שלושת הסיפורים האהובים עליהם מבין 21 הסיפורים שהופיעו השנה ב"בלי פאניקה". בשיקלול ההצבעות ניתנו חמש נקודות לכל הצבעה למקום ראשון, שלוש למקומות השניים, ונקודה אחת למדורגים במקום השלישי.

במשאל התמודדו 21 סיפורים מתחומי המדע הבדיוני, הפנטסיה וההיסטוריה החלופית, אשר פורסמו בשנה החולפת ב"בלי פאניקה". בסיכום התוצאות הסופית, כל הסיפורים זכו לפחות בקול אחד ורובם יותר מכך. הסיפורים המדורגים ראשונים הם:


מקום ראשון

שלושה דיונים על קיומם של נחשים במחזור הדם האנושי / ג'יימס אלן גארדנר – מדע בדיוני. שלוש עלילות נפרדות לכאורה על התפתחויות שבאות בעקבות תגלית מדעית על מבנה הדם. סיפור מורכב ומרתק על טבע האדם בתוך היסטוריה ששונה רק במעט מזו המוכרת לנו – 144 נקודות.


מקום שני

העולם של אבא / וולטר ג'ון וויליאמס – מדע בדיוני/סייברפאנק. הילד ג'יימי חי לו בעולם פנטסיה שיצר עבורו אביו. בהדרגה מתגלה לו שהמציאות שונה ממה שגרמו לו להאמין. זוכה פרס נבולה – 74 נקודות.


מקום שלישי

הביצה הבוהקת / דרמוט ריאן – פנטסיה אירית. ליאם הוא נער חובב קריאה בעל דמיון פורה. העניינים מסתבכים כשהדמיון שלו מתחיל לגבש את עצמו לתמונות מעל ראשו – 65 נקודות.


עוד ראויים לציון הסיפורים נחיל מאת ברוס סטרלינג (50 נקודות. ירד מן האתר שנתיים לאחר הפרסום), איצי ביצי עכביש מאת ג'יימס פטריק קלי (45 נקודות), ובתחתית הגינה מאת ג'ו וולטון אשר זכו לאהדתם של רבים.

בהגרלה שנערכה בין המצביעים זכה גיא זאוארו במנוי לשנה לכתב העת חלומות באספמיה. מערכת בלי-פאניקה מודה לכל שולחי ההצבעות ומקווה ליבול מוצלח לא פחות של סיפורים בשנה הקרובה.



תגובות

הוספת תגובה