עולם המכשפות / אנדרה נורטון


פורסם ביום יום ראשון, 31 בדצמבר 2000, בשעה 15:19
שייך למדור ביקורות ספרות

מאת

witchworld

עולם המכשפות מתחיל בעיר גדולה בכדור הארץ, שנים ספורות אחרי מלחמת העולם השניה. סיימון טגארת`, שהיה קצין בצבא ארה"ב עד שגורש מהצבא, נמלט מאדם שבעבר הפליל אותו במעשה שלא עשה. הוא נמלט על חייו, והעניינים לא נראים ממש טוב בשבילו.

כשהוא כבר מוכן להרים ידיים הוא מקבל הזדמנות של פעם אחת בחיים – הזדמנות להימלט, להיעלם, להשאיר את הכל מאחוריו (ממש) ולעבור לעולם אחר. עולם שיתאים לו יותר מכל עולם אחר. סיימון לא מפספס את ההזדמנות (כבר אמרתי שלא ממש הייתה לו ברירה?) והוא עובר דרך השער- שממוקם בחצר האחורית של בית קטן במרכזה של אותה עיר גדולה – אל העולם שלו.

והעולם שלו הוא עולם המכשפות.

סיימון מצטרף לבני אסטקרפ, שבראשם עומדות נשים בעלות יכולת כישוף. המכשפות שלטו פעם על חלק גדול יותר של העולם, אך שליטתן התמעטה עם השנים, ומרבית העמים שמסביב, אשר חוששים מכוחן, לא נמצאים בדיוק ברשימת המעריצים שלהן. לצידן עומדים העמים הקטנים יותר – אנשי סולקריק (יורדי ים, שמרבית הזמן נודדים) והבזיירים (חברה טובים סה"כ, אבל מה- ההערכה שלהם לנשים לא מי יודע מה). נגדם ניצבות האומות הגדולות והחזקות יותר – קרסטן, אליזון ווורלאיין. אבל אלו רק הצרות הקטנות שלהם.

ישנו אויב חדש, וחזק מכולם – גורם!

בניגוד לעולם בו הם נמצאים, לבני גורם יש טכנולוגיה מתקדמת, ואת המחסור בכח אדם הם משלימים ע"י הפיכת שבוייהם לכלים ריקים מנשמה, אשר מהווים בשר תותחים. את מעמדם החזק הם מבצרים באמצעות תימרון אויביהם כזה כנגד זה במלחמת התשה.

לסיימון ושלושת חבריו – מכשפה, קוריס (מפקד המשמר) ולויס יש משימה לא קלה: להשמיד את מעוז הקולדרים הכבוש בגורם.

הספר השני בסידרה – "בקורי עולם המכשפות" הוא קצת פחות טוב מקודמו, אבל עדיין מצוין. מסתבר בו שלא היה דיי בגורם. הקולדרים אומנם הובסו בקרב אך לא הפסידו במלחמה. לשם כך יהיה צורך להשמיד את המרכז שלהם.

מדובר ביופי של ספרים – מלאים בתככים וקסם (נו טוב… כישוף) ועוד (טוב אני לא אגלה הכל). רק חבל שלא המשיכו לתרגם את הסידרה.

(עולם המכשפות, הוצאת עם עובד, 1984. תרגום: דורית לנדס. 233 עמודים)
(בקורי עולם המכשפות, הוצאת עם עובד, 1985. תרגום: דורית לנדס. 284 עמודים)



תגובות

הוספת תגובה