Tales of the Slayers \ ג'וס ווידון ואחרים


פורסם ביום יום שני, 25 בפברואר 2002, בשעה 18:47
שייך למדור קומיקס ואנימציה

מאת

tales of the slayer

"בכל דור ישנה אחת נבחרת.
נערה אחת בעולם כולו.
היא לבדה תעמוד מול הערפדים, השדים וכוחות האופל.
היא הקוטלת."

מוצרי מדיה – ספרים, צעצועים מחזיקי מפתחות, קומיקס וכיוצא בזה, שנועדו ללוות סרטים וסדרות טלוויזיה מצליחות, הם, בהרבה מאוד מקרים, לא יותר מעוד דרך לסחוט את כספם של המעריצים, כאשר הטקסט נופל בהרבה מהאיכות של המקור. אבל תמיד ישנם יוצאי דופן. כזו הוא אנתולוגיית הקומיקס Tales of the Slayers. ג'וס ווידון יוצר הסדרה "באפי קוטלת הערפדים", כנראה נחוש בדעתו לפתח את העולם בו היא מתרחשת לכיוונים חדשים ומעניינים דרך מדיום הקומיקס. הסנונית הראשונה – סדרת הקומיקס פריי שמתרחשת בעתיד הרחוק של אותו עולם – יצאה לפני מספר חודשים. "Tales of the Slayers" הוא מיזם משותף של ווידון וכותבים אחרים בסדרה – קובץ סיפורים אודות קוטלות הערפדים שקדמו לבאפי. וכאשר כמה מהכותבים המוכשרים ביותר שעובדים כיום בטלוויזיה משתפים פעולה עם כמה אומני קומיקס מהשורה הראשונה, הציפיות הן, מטבע הדברים, גבוהות ביותר. Tales of the Slayers, ברובו, מצדיק אותן.

האוסף נפתח בפרולוג קצר, אותו כתב ווידון. בפרולוג זה מוצגת הקוטלת הראשונה בהיסטוריה (לקוטלת הזו הייתה הופעה קצרה בפרק החלומות המפורסם בסיום העונה הרביעית של "באפי" והופעה משמעותית עוד יותר בעונה החמישית). הפרולוג מלווה בציורים מרשימים של ליינל פרנסיס יו ("אקס-מן"), אבל הוא מהווה לא יותר ממתאבן לסיפור הבא בתור – גם הוא של ווידון – Righteous. הסיפור מוצג בתור פואמה בחרוזים, מלווה בציורים של טים סיילס, אודות קוטלת ערפדים בימי הביניים, כפי שהיא מסופרת על ידי הצופה שלה. מבחינת כתיבה, זהו הסיפור הטוב ביותר באוסף, אם כי הציורים של סיילס חוטאים מדי פעם ברשלנות-יתר. הסיפור הבא בתור, The Innocent, נכתב על ידי אמבר בנסן (שמשחקת את טארה בסדרת הטלוויזיה), והוא סיפורה של קוטלת בתקופת המהפכה הצרפתית, ויחסיה עם הצופה/מאהב שלה. הציורים של טד נאיפה יפהפיים (עם חיבה להבעות פנים עזות) אך הסיפור קצר מדי ולא ממצה. הסיפור הראשון באוסף המצטיין משתי הבחינות –הן מבחינת האיורים והן מבחינת הכתיבה – הוא Presumptions, שנכתב על ידי ג'יין אספנסון, ומתרחש בתקופה הויקטוריאנית. כפי ששמו של הסיפור מרמז, הוא בנוי סביב הפתעה שממתינה לקוראים – ולכן כל מילה נוספת עליו תהיה מילה אחת יותר מדי. הציורים של פ. קרייג ראסל, המומחה לכגון דא (הרזומה שלו כוללת עיבודים לקלאסיקות ספרותיות ומוסיקליות), נפלאים גם הם. הקו הזה ממשיך ב-The Glittering World אותו כתב דייויד פיורי, אודות קוטלת אינדיאנית היוצאת לנקום את מותו של הצופה שלה. צופי הסדרה ילמדו מהסיפור הזה כמה פריטי טריויה מעניינים. הציורים של סטיב לייבר, מגובים בצביעה בשחור-לבן, יוצרים אווירת מערבון קודרת, שמתאימה היטב לסיפור.

שני הסיפורים הבאים בתור בעייתיים. "זוננבלום" של רבקה רנד-קירשנר הוא סיפורה של קוטלת החיה בגרמניה הנאצית, על רקע האנטישמיות הגואה. להוציא את הטיפול הלא מספיק רגיש של קירשנר בנושא, גם הציורים של האומנית הישראלית מירה פרידמן לא ייקלעו לטעמם של כולם. אחריו מגיע הפיספוס הגדול באמת של האוסף – Nikki Goes Down! של דאג פטרי. הציורים של ג'ין קולאן – שהסתובב בטריטוריית הערפדים הרבה לפני באפי (הוא אחד היוצרים של הקומיקס "בלייד" עליו התבסס הלהיט הקולנועי) – הם בלי ספק הטובים ביותר באוסף. אבל הסיפור אותו כתב פטרי, בו מככבת קוטלת שחורה מהארלם, הוא משעמם למדי. כדאי לציין, בהקשר הזה, שאותה קוטלת הופיעה גם בסדרת הטלוויזיה, בפרק המצויין Fool For Love, אשר יוקרן בפנטסי.קון 2002. אבל הסיפור שמופיע באוסף הוא ניסיון צולע למדי לרכוב על הצלחת אותו פרק.

הסיפור שחותם את האוסף – Tales – הוא סיפורה של פריי, הקוטלת מסדרת הקומיקס העתידנית של ווידון. אין יותר מדי עלילה, אבל הסיפור משעשע למדי ומהדק את הקשרים הקנוניים בין "פריי" לבין סדרת הטלוויזיה.

האוסף מיועד בעיקר לחובבי הסדרה – הניואנסים שמתייחסים ישירות לסדרה הם מעטים, אבל קוראים שאינם מכירים את הסדרה יתקשו להבין את הרקע להתרחשויות. להוציא את החיסרון הזה (ועוד כמה נפילות קטנות) Tales of the Slayers הוא פריט נחוץ מאוד בספרייה של חובבי "באפי". אם יהיה לנו מזל, יגיעו עוד אוספים כאלה בהמשך.


Fray – ביקורת



תגובות

הוספת תגובה