גברים בשחור 2


פורסם ביום יום חמישי, 25 ביולי 2002, בשעה 22:39
שייך למדור ביקורות קולנוע ותיאטרון

מאת

poster

עונת הקיץ של 2002 מתאפיינת בשפע של סרטי קיץ קלילים המהווים ניתוק של שעתיים ממוראות היום יום ומעומס החום הבלתי אפשרי, ושקיעה מוחלטת לתוך עולם אחר, עולם של דמיון, עולם מושלם של מחזות וצלילים. 'גברים בשחור 2' משתלב היטב בעונה זו ומספק את הסחורה הקלילה בצורה משביעת רצון. קומדיית קיץ קלילה ואוורירית, משולבת בקטעי אקשן ומדע בדיוני המנסה, ומצליחה, לשחזר את ההצלחה הגדולה של שובר הקופות ההיסטרי שקדם לה משנת 1997.

בארי זוננפלד, חוזר אל מגרש המשחקים וניכר בו כי הוא נהנה ממעשה ידיו להתפאר. 'גברים בשחור 2' הוא סרט מבריק ומצחיק המשחזר למעשה את הנוסחה אותה הרכיב בסרט הקודם. אך זוננפלד כה נזהר שלא לסטות מהנוסחה המצליחה, עד שמה שיצא מתחת ידיו הוא סרט הנראה כמו הפקה מחודשת של הסרט הקודם, יותר מאשר המשך שאמור לגולל סיפור חדש.

סיפור המעשה מתחיל בדיוק עם סיומו של החלק הראשון. אמנם עברו חמש שנים ווויל סמית', הסוכן ג'יי, הפך להיות סוכן בכיר ומנוסה, אך דבר למעשה לא השתנה. הסוכן קיי (טומי לי ג'ונס), שזכרונו נמחק, כידוע, בסיום החלק הראשון, עובד כיום במשרד הדואר של ארצות הברית – מקום המעסיק, כך מסתבר, חייזרים לרוב. בתחילת הסרט מגלה ג'יי כי על כדור הארץ חבויה זה שנים רבות שרשרת בעלת כוח היכול להחריב את העולם. רק הסוכן קיי מחזיק בידע הדרוש למציאת השרשרת ולפתרון התעלומה – אך קיי כאמור, עובד בדואר ואינו זוכר מאום.

מכאן מתחילה עלילת הסרט כאשר ג'יי יוצא להחזיר את קיי לשירות פעיל ולשחזר את זכרונו האבוד באמצעות מיתקן הדי-נולייזר, ובה בעת מגיעה לכדור הארץ סרלינה שמטרתה למצוא את השרשרת. את סרלינה מגלמת השחקנית היפיפיה לארה פלין בויל, התובעת המדהימה מהסדרה 'הפרקליטים' שמבצעת בסרט זה עריקה מרשימה למחנה הרעים ומאמצת את דמות מלכת הרשע בסרט הזה. כמלכת הרשע היא זוכה לעונג של נפנוף שוטיה\נחשיה לכל עבר ונוהגת על פי כל הכללים הנדרשים מרשע קומיקסאי קלאסי.

סרלינה משתלטת על מטה MIB (גב"ש בתרגום העברי המבריק) ומכאן ממשיך להתגלגל סיפור המעשה עד לסיומו הצפוי מראש.

וויל סמית' וטומי לי ג'ונס מככבים במהתלת הקיץ הקלילה הזו, אך הכוכב האמיתי של 'גברים בשחור 2' הוא הכלב מושו. הכלב המזמר מצליח לגנוב את ההצגה לסמית', לג'ונס ולפלין בויל כאחד. בכל רגע בו הוא נמצא על המסך עולה הסרט בשתי רמות ועל יכולות הזמרה של הכלב הזה עוד ילמדו בקורסים של קומדיה בקולנוע. מושו, שכבר הופיע בתפקיד משני לחלוטין בסרט הראשון, זוכה כאן לזמן מסך גדול בהרבה ואסתכן לומר כי על מפיקי 'גברים בשחור' לשקול ברצינות לתת למושו סדרת טלוויזיה או לפחות סרט קולנוע קטן כדי לככב בו בכוחות עצמו.

מלבד זאת רצוף הסרט בקלישאות המוכרות (או לפחות מה שהפכו לקלישאות לאחר צאתו לאקרנים של הסרט הראשון) של חייזרים אימתניים יותר ופחות, בדיחות קרש על ימין ועל שמאל וזוג אחד של סוכני MIB המנסה להילחם בסרלינה המפלצתית, ולהחיל מעט חוק וסדר על כל המהומה – בעודו יוצר במקביל בלגן גדול עוד יותר.

בשנת 1997, לאחר ההצלחה האדירה של 'גברים בשחור' המקורי, התלוצץ וויל סמית' כי הארבעה ביולי (יום העצמאות של ארה"ב והיום בו יצא 'גברים בשחור ' אל האקרנים) שייך לו. היה זה לאחר שבשנה הקודמת יצא וויל סמית באותו התאריך עם שובר הקופות ההיסטרי (כ 850 מליון דולר ברחבי העולם) 'היום השלישי'. כעת שב סמית' וכובש את הרביעי ביולי לאחר שנים שחונות בהן הצליח להוציא תחת ידיו כישלונות כגון 'המערב הפרוע' (WILD WILD WEST) העלוב שכשל בקופות לפני שנתיים באותו תאריך עצמו. למותר לציין כי באולפנים כבר החלו ההכנות לחלק השלישי בסדרה כפי שראוי ונאה לכל סרט העושה 100 מליון דולר בשבוע הראשון להקרנתו.

גברים בשחור 2 הוא סרט מצחיק ומהנה, שהיה יכול להיות מצחיק שבעתיים אלמלא 'גברים בשחור' בו צפינו לפני חמש שנים – חלק ראשון המהווה במקרה זה מעין ספוילר אחד גדול לסרט הזה. מי שאהב את החלק הראשון ייהנה מאוד גם מהחלק השני – למי שלא ראה את הראשון, צפויה הנאה גדולה עוד יותר.



תגובות

הוספת תגובה