הגדת החובבים של כנס "עולמות"


פורסם ביום יום חמישי, 07 באפריל 2011, בשעה 11:19
שייך למדור כללי, מיוחד

מאת

יש העורכים סדר פסח כהלכתו, ויש המעדיפים לערוך את הסדר כהלכות החובבים. ואם עושים סדר, צריך גם הגדה. ואם הגדה, אנחנו פה בשבילכם – עם הגדה חדשה ומשובחת שתעשה סדר בבלגן ותכניס את הבלגן לסדר.

באדיבות כנס עולמות 2011 אנו שמחים לפרסם לקט נבחר מתוך סדר החובבים של עולמות", שייערך ביום רביעי, 20 באפריל בפונדק – מתחם המנוחה והבילוי של הכנס. הסדר נכתב ברובו על ידי מפיקת האירוע, שמרית היימן מפורום הארי פוטר לבוגרים, עם קצת עזרה מידידים. חלקים קטנים ממנו מבוססים על הגדת החובבים הזכורה לטוב של פורום IOL.

אז החביאו את האפיקומנים, מזגו ארבע כוסות נפץ גרגור פאן-גלקטי וקראו את הגדת החובבים, בהסבת שמאל.


הא מימא עניא
די שתו אבהתנא
בארעא דאראקיס.
כל דצמיא ייתי וילבש חליפת לחץ,
כל דצריך ייתי וירכב
על השייח חולוד.
השתא עבדי
לשנה הבאה בארמון דקיסרי (חולית)


מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?
שבכל הלילות אנו הורגים שדים וערפדים,
הלילה הזה דודות ודודים.
שבכל הלילות אנו עוצרים אפוקליפסה אחת,
הלילה הזה שתי אפוקליפסות.
שבכל הלילות אנו קוראים בספרי נבואות,
הלילה הזה סוגות אחרות.
שבכל הלילות אנו מבלים בברונז בר,
הלילה הזה בסדר מוזר. (באפי)


עבדים היינו לאפופיס בצ'ולאק.

וישחררנו SG1 ביד חזקה ובזרוע נטויה.

ואילו לא שחררונו SG1, הרי אנו ובנינו ובני בנינו משועבדים היינו לאפופיס בצ'ולאק. ואפילו כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו זקנים וכולנו רואים סטאר טרק, מצווה עלינו לצפות בסטארגייט. וכל המרבה לצפות בסטארגייט – הרי זה משובח. (סטארגייט)


מעשה בפרודו, סם החכם, מריאדוק ופרגרין אשר היו מסובים בדרקון הירוק ומספרים בסגולותיו של עלה המקטרת כל אותו הלילה. עד שהגיעו חבריהם ואמרו להם – רבותינו, הגיע זמן סעודת שחרית.

אמר מריאדוק, "הלא אני כבן ארבעים שנה ולא זכיתי לעשן עשב מקטרת משובח כל כך עד לטיהור הפלך". שנאמר: למען תזכור את מתנת גלדריאל כל ימי חייך. ימי חייך – לעשן בימים. כל ימי חייך – לעשן בלילות. ופרודו אומר, "ימי חייך, לעשן בעולם הזה. כל ימי חייך – לעשן גם בוואלינור". (שר הטבעות)


כנגד ארבעה קונדסאים דיברה רולינג: אחד חכם, אחד רשע, אחד תם ואחד שאינו יודע גבולות.

רמוס, מה הוא אומר? "מהם שיעורי הבית אשר ציוונו המורים לעשות?" ואתה אמור לו כהלכות הוגוורסט, "תוציא את האף מהספר ולך לשבת ליד האגם".

פיטר, מה הוא אומר? "אם אני רוצה את הגנתו של וולדמורט, מה אכפת לי להסגיר את משפחת חברי הטוב ביותר?" ואתה הקהה את שיניו וחנוק אותו.

ג'יימס מה הוא אומר? "מי זו?" ואמרת לו "זו לילי אוונס".

וסיריוס? את פתח לו ושים אותו בריתוק מונע. (הארי פוטר)


מתחילה אדוני זמן היו אבותינו, ועכשיו קירבנו המקום לטארדיס ויהפוך אותנו לשותפיו. שנאמר: "ויאמר הדוקטור אל כל העם, 'בטירות זמן אפלות ישבו אבותיכם מעולם ויעבדו את המאסטר. ואקח את הקומפניונים ואולך אותם בכל היקום והזמנים ואתן להם חיים משגעים. ואומר להם, "מה שלא תעשו – אל תמצמצו"'".

ברוך שומר הבטחתו לדוקטור, ברוך הוּ. שהמאסטר חישב את הקץ לעשות עצמו אדון היקום. שנאמר, "ויאמר לקומפניון, ידוע תדעי כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם, ועבדום ועינו אותם הדאלקים והסייברמנים ארבע מאות שנה. וגם את המאסטר אשר יעבודו דן אנוכי ואחרי כן ייצאו ויעברו רגנרציה".


והיא שעמדה לאבותינו ולנו:
שלא ערפד אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו,
אלא שבכל דור ודור, עומדים עלינו לכלותינו
וקוטלת הערפדים מצילתנו מידם. (באפי)


ונצעק אל הארי פוטר, וישמע את קולנו וירא את האימפריוס והקרושיאטוס והאבדה קדברה. ונצעק אל הנבחר, כמו שנאמר: "ויהי בימים הרבים ההם, וימת דמבלדור ויאנחו הקוסמים מן הרדיפות ויזעקו, ותעל שוועתם מחדרי החקירות של משרד הקסמים". וישמע המסדר את נאקתם, ויזכור המסדר את הפרואטים, המקינונים והבונזים. וירא את עוניים של בני התערובת, ואת עמלם של אנשי המסדר ואת לחצם של ילידי המוגלגים. כמו שנאמר: "ראיתי את הלחץ שאוכלי המוות לוחצים אותם".

ויוציאם מהוגוורטס ביד חזקה, ובזרוע נטויה ובמורא גדול ובשרביט בכור. לא על ידי היפוגריף, ולא על ידי תסתרל אלא בכבודו ועצמו. שנאמר: "ועברתי ביער האסור בלילה הוא, והכיתי את וולדמורט ובאוכלי המוות עשיתם שפטים". (הארי פוטר)


אלו עשר המכות שנפלו על חובבי המדע הבדיוני

סיקוולים

פריקוולים

רימייקים

ריפרנצ'ייזים

בריאן הרברט

שירה ווגונית

כנפי הבאלרוג

פוקס (הזונות!)

היעדר מקלחות בעירוני א'

מציאת מסעדה כשרה לפסח באזור


אילו העביר את הטבעת להוביטון ולא הוציאם משם – דיינו
אילו הוציאם מהוביטון ולא הפגישם עם הצעדן – דיינו
אילו הפגישם עם הצעדן ולא הגיעו לריוונדל – דיינו
אילו הביאם לריוונדל ולא היו נשלחים תשעה ידידים – דיינו
אילו היו נשלחים תשעה ידידים אך לא נכנסו למוריה – דיינו
אילו נכנסו למוריה ולא היו יוצאים משם לאחר נפילת גנדלף – דיינו
אילו יצאו ממוריה אך לא הגיעו ללותלוריין – דיינו
אילו הגיעו ללותלוריין אך לא קיבלו את הלמבאס – דיינו
אילו קיבלו את הלמבאס אך לא חצו את ביצות המתים – דיינו
אילו חצו את ביצות המתים אך לא נמלטו משילוב – דיינו
אילו נמלטו משילוב אך לא הגיעו להר הגזרה – דיינו
אילו הגיעו להר הגזרה אך לא השמידו את הטבעת – דיינו
אילו השמידו את הטבעת אך לא היו ניצלים על ידי העיטים – דיינו
אילו ניצלו על ידי העיטים אך הפלך לא היה מטוהר – דיינו

על אחת כמה וכמה טובה כפולה ומכופלת: שהעביר את הטבעת להוביטון, והוציאם מהוביטון, והפגישם עם הצעדן, והביאם לריוונדל, ושלח תשעה ידידים, ונכנסו למוריה, ויצאו משם לאחר נפילת גנדלף, והגיעו ללותלוריין, וקיבלו את הלמבאס, וחצו את ביצות המתים, ונמלטו משילוב, והגיעו להר הגזרה, והשמידו את הטבעת, וניצלו על ידי העיטים וטיהרו את הפלך. (שר הטבעות)


בירה שהיו שותים בזמן שהפלך היה קיים, על שום מה? על שום שהשמחה קדושה היא על בתי ההוביטים אשר בצפון. שנאמר: "שתיה וסעודות הן להוביטים אשר על בתי המרזח, וירקדו ההוביטים וישמחו".

למבאס על שום מה? על שום שעשוי היה בצקם של בני החבורה להחמיץ, עד אשר באה אליהם גלדריאל וגאלתם. שנאמר: "ותאפה את לחם הדרך אשר יצאו עמו למורדור. ולא יכלו להתמהמה וגם צידה לא עשו להם".

פטריות על שום מה? על שום שטיגנו אותן ההוביטים. שנאמר: "ויאכלו פטריות כל חייהם, בחמאה ובשמן ובירקות השדה ובפשטידה ובכל אשר יאכלו". (שר הטבעות)


בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא מהתשלובת. שנאמר "והגדת לבנך ביום ההוא, בעבור זה עשתה לי הרשות בצאתי מכדור הארץ". לא את אבותינו בלבד גאלו המורדים אלא אף אותנו גאלו עִמם, שנאמר: "והוציאו משם סלעים והשליכו במטעניות אל כדור הארץ, לתת לנו את הארץ אשר הוגלו אליה אבותינו". לפיכך חייב כל אדם להלל, לשבח, לפאר, לרומם, להדר, לברך, לעלה ולקלס למי שעשה לאבותינו את כל הניסים האלה: מאני, וייאו, הפרופסור ומייק. (עריצה היא הלבנה)


בצאת אנג'ל מסאנידייל, ובהתיישבו ב-LA, הקים משרד חקירות, ועזר לחסרי הישע. השד ראה וינוס; הערפד יסוב לאחור; המפלצות חמקו למאורות; ועורכי דין נבהלו. מה לך שד כי תנוס, ערפד תיסוב לאחור, מפלצות, תחמקו למאורות, ועורכי דין תיבהלו? מלפני ערפד עם נשמה, מלפני בעלת חזיונות, מלפני צופה לשעבר, וחברים שמצטרפים בהמשך. (אנג'ל)


חסל סדר חובבים כהלכתו, ככל הרצאתו והפקתו. כאשר זכינו לסדר אותו כן נזכה לעשותו שנית.
לשנה הבאה ב"עולמות 2012"!


אחד מי יודע? אחד אני יודע. אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

שניים מי יודע? שניים אני יודע. שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

שלושה מי יודע? שלושה אני יודע. שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

ארבעה מי יודע? ארבעה אני יודע. ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

חמישה מי יודע? חמישה אני יודע. חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

שישה מי יודע? שישה אני יודע. שישה סרטי סטאר-וורז, חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

שבעה מי יודע? שבעה אני יודע. שבע עונות לבאפי, שישה סרטי סטאר-וורז, חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

שמונה מי יודע? שמונה אני יודע. שמונה הנוסע השמיני, שבע עונות לבאפי, שישה סרטי סטאר-וורז, חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

תשעה מי יודע? תשעה אני יודע. תשעה נסיכים לאמבר, שמונה הנוסע השמיני, שבע עונות לבאפי, שישה סרטי סטאר-וורז, חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

עשרה מי יודע? עשרה אני יודע. עשר שנים אצל הדרסלים, תשעה נסיכים לאמבר, שמונה הנוסע השמיני, שבע עונות לבאפי, שישה סרטי סטאר-וורז, חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

אחד-עשר מי יודע? אחד-עשר אני יודע. אחד-עשר דוקטור הו, עשר שנים אצל הדרסלים, תשעה נסיכים לאמבר, שמונה הנוסע השמיני, שבע עונות לבאפי, שישה סרטי סטאר-וורז, חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

שנים-עשר מי יודע? שנים-עשר אני יודע. שנים-עשר שימושים לדם דרקון, אחד-עשר דוקטור הו, עשר שנים אצל הדרסלים, תשעה נסיכים לאמבר, שמונה הנוסע השמיני, שבע עונות לבאפי, שישה סרטי סטאר-וורז, חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.

שלושה-עשר מי יודע? שלושה-עשר אני יודע. שלושה-עשר גמדים, שנים-עשר שימושים לדם דרקון, אחד-עשר דוקטור הו, עשר שנים אצל הדרסלים, תשעה נסיכים לאמבר, שמונה הנוסע השמיני, שבע עונות לבאפי, שישה סרטי סטאר-וורז, חמש בבילון, ארבעה בתים, שלושה אוצרות מוות, שני מגדלים, אחת טבעת שהושלכה להר האבדון.


חד כנס, חד כנס
דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

ואתא מרצה והרצה בכנס, דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

ואתא גופר והביא מים למרצה, דהרצה בכנס, דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

ואתא אחמ"ש וסינג'ר לגופר דהביא מים למרצה, דהרצה בכנס, דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

ואתא קופאי והבריז לאחמ"ש דסינג'ר לגופר, דהביא מים למרצה, דהרצה בכנס, דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

ואתא חובב ושילם לקופאי, דהבריז לאחמ"ש, דסינג'ר לגופר, דהביא מים למרצה, דהרצה בכנס, דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

ואתא פונדק ובידר לחובב, דשילם לקופאי, דהבריז לאחמ"ש, דסינג'ר לגופר, דהביא מים למרצה, דהרצה בכנס דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

ואתא א' לוגיסטיקה וארגן לפונדק, דבידר לחובב, דשילם לקופאי, דהבריז לאחמ"ש, דסינג'ר לגופר, דהביא מים למרצה, דהרצה בכנס, דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.

ואתא מנהל הכנס, והשפיט דא' לוגיסטיקה דארגן לפונדק, דבידר לחובב, דשילם לקופאי, דהבריז לאחמ"ש, דסינג'ר לגופר, דהביא מים למרצה, דהרצה בכנס, דחגגו החובבים בחג הפסח, חד כנס, חד כנס.


לא הספיק לכם? הגיבו והציעו את הגרסאות שלכם לקטעים המוכרים מההגדה. יתקבלו בהוקרה גם מחוות ליצירות פחות קאנוניות מאלה שנכנסו להגדה שלנו.


סדר החובבים של עולמות

הגדת החובבים הקודמת מפורוםIOL



תגובות

  1. מאת יחזקאל שגיב:

    יפה! אהבתי! (אני הייתי שם בשיר "אחד מי יודע" במספר שבע את שבעת האקסים המרושעים מסקוט פילגרים).

  2. מאת הלה:

    ואני הייתי שמחה להציע גרסה של "אחד מי יודע בעולם מושלם", אבל יש לי רק את ההתחלה.

    אז אני מציעה התחלה לגרסה של "אחד מי יודע בעולם מושלם":
    שבעה ספרי שיר של אש וקרח, שישה ספרי הארי פוטר, חמישה ספרים לאמבר, ארבע עונות לבאפי, שלושה סרטי סטאר-וורז, שני סרטי אינדיאנה ג'ונס, אחד מטריקס כמה חבל שלא עשו לו המשך.

  3. מאת רמי שלהבת:

    משהו קטן משלי:

    כנגד ארבעה בנים דיבר דאגלס אדמס:

    אחד חכם ואחד הולל ואחת מדוכא ואחד שאינו יודע מהחיים שלו.

    פורד פרפקט מה הוא אומר? מה קרה למאמרים ולסקירות ולצילומים ששלחתי למדריך הטרמפיסט בהיותי בכדור הארץ? ואף אתה אמור לו כהלכות המדריך: "לא מזיק ברובו".

    זאפוד ביבלברוקס מה הוא אומר? איפה השארתם את נפץ הגרגור הפאן-גלקטי? אתם, ולא הוא. ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל, תמיד היה לו מה לשתות. ואף אתה הקהה את שיניו ואמור לו: חיפשת אצל אקסטצנטריקה גלמביטס?" ואילו היה מחפש אצלה, אולי לא היה שואל.

    מרווין מה הוא אומר? "החיים הם דבר כל כך מדכא". ואמרת אליו, "ראית כבר את ההודעה האחרונה של אלוהים לברואיו?"

    וארתור דנט – את פתח לו ואמור, "והגדת לעצמך ביום ההוא לאמור, 'לעולם אל תשכח לקחת איתך מגבת'".

  4. מאת רעות:

    ד-ג-ו-ל. פסח שמח לכווווווווווווולם !

  5. מאת אני:

    אני כ"כ לוקחת לסדר המשפחתי.

  6. מאת עליסה:

    נפלא! כבוד על היצירה והכשרון. אבל באמת! אחד מי יודע יש רק אחד, נכון?

    {רמז? עטלף…מגודל…נהרות של דם…שיער שחור ארוך…צריך עוד ?..}

  7. מאת http://www.hp-il.net:

    http://www.hp-il.net

    פורום הארי פוטר, כולם מוזמנים!

  8. מאת רותם:

    יש ספרים שזה בנוי עליהם ולא הבנתי כי לא קראתי/ סרטים, אז על באפי אני מבין את הרעיון אבל אם למישהו יש רעיון להגדה לכל מה שמחליף את כל מה שהארי פוטר, באפי ודוקטור הו שישלח לי למייל:
    bigrotem9@walla.com

הוספת תגובה