משחקי הרעב / סוזן קולינס


פורסם ביום יום חמישי, 24 ביוני 2010, בשעה 14:54
שייך למדור ביקורות ספרות

מאת

שנים-עשר המחוזות של פּאנֶם, ארצות הברית עתידנית שלאחר אסון, נשלטים ביד ברזל על ידי "הקפיטול". פעם בשנה נערכים "משחקי הרעב", שבהם עשרים וארבעה נערים ונערות בגיל 18-12, נער ונערה מכל מחוז, מוגרלים להילחם זה בזה בזירה עצומה. האחרון מביניהם שיישאר בחיים יזכה את המחוז שלו בהקצבה גדולה יותר של מזון, ויזכה בעצמו בתהילת עולם ובתנאי חיים משופרים. המשחקים, שעבור המתחרים וחלק מהמחוזות הם עניין של חיים ומוות, הם צורת הבידור האולטימטיבית של "הקפיטול" – העיר המנוונת, המושחתת והרקובה.

גיבורת הספר קטניס היא נערה בת 16 ממחוז 12 העני, שתושביו מתקיימים בעיקר מכריית פחם בהרי האפלצ'ים. כאשר עולה בגורל שמה של אחותה הצעירה והאהובה הצעירה ממנה בארבע שנים, קטניס מתנדבת לתפוס את מקומה במשחקי הרעב. קטניס אינה חסרת אונים – היא ציידת מיומנת, אשפית בקליעה בקשת, אבל סיכוייה אינם מזהירים. לעתים נדמה שהיא סובלת מכל נחיתות אפשרית. זהו הרקע לסיפור ההתבגרות של קטניס, והסיפור הזה מסופר היטב.

למעשה, מדובר בכמה סיפורים. האחד היא סיפור אקשן-הרפתקאות רגיל שבמרכזו עומדת השאלה אם קטניס תשרוד ותנצח, וכיצד תעשה זאת? במישור הזה הספר טוב מאוד – הוא מותח וקולינס מגלגלת את הגיבורה שלה ממצוקה למצוקה במהירות שלא מאפשרת לעניין להתפוגג.

הסיפור האחר, האישי, מורכב יותר. זהו סיפור ההתפתחות של קטניס וסיפור מערכות היחסים שלה עם האנשים הסובבים אותה. הבחירה לכתוב את הספר בגוף ראשון מאפשרת לסופרת להראות לקורא רק את החלקים הרלוונטיים של הדמויות הללו, אלה שקשורים ליחסיהן עם הגיבורה, בלי לתת את ההרגשה שבעצם אין לדמויות הרבה עומק. בה בעת היא מצליחה ליצור מתח בין מה שקטניס רואה לבין מה שהיא מבינה, כאשר לצופה מן החוץ ברור שיש עוד דברים בגו. לעתים בא לצרוח עליה בתסכול, "אבל את לא מבינה שהוא כך וכך?". גם הצלחתה של קטניס להבין לקראת סוף הספר את הדברים שלא קלטה לפני כן מאפשרת לדמותה להתפתח רוב הזמן באופן טבעי ולא מאולץ.

דמויות המשנה כתובות גם הן היטב. אפי, הממונה מטעם הקפיטול על המתחרים של מחוז 12, מייצגת נאמנה את האדישות ואת האכזריות האגבית של המשחקים. הזוכה האחרון ממחוז 12 ומדריכם של קטניס ופיטה, היימיטץ', משמש את קולינס להמחשת הדילמה של הניצחון ומחירו. יתר המתחרים מוצגים בדרך כלל בצורה סטריאוטיפית למדי, אך כך הם אמורים להיות והם מספקים רקע טוב למאבק החיצוני והפנימי שקטניס מתנהלת. אפילו דמותו של מנחה שעשועון הריאליטי הוותיק, סיזר פליקרמן, משורטטת היטב ומשרתת את הניגוד שבין המאבק לחיים ולמוות במשחקים לבין היותם בידור להמונים.

עם זאת, הספר סובל משתי בעיות מהותיות. האחת היא העולם הפוליטי שקולינס בחרה לתאר. בקריאה ראשונה פחות שמתי לב לכך, אבל בקריאה שנייה בלט לעין עד כמה העולם הזה מצומצם ולעתים לא הגיוני. על פניו, נראה כאילו בכל מחוז יש רק יישוב אחד ולא לגמרי ברור איך "הקפיטול" מצליח לשלוט במחוזות ביד כה רמה. אפילו העובדה שהעולם מוצג דרך עיניה של נערה בת 16 אינה מצליחה לתקן לחלוטין את הרושם שהעולם קיים אך ורק כדי לשרת את הסיפור.

נושא חשוב יותר בהקשר הפוליטי הוא הטענה של קולינס (וקטניס) שהמשחקים אמורים להיות כלי לשליטה פוליטית של "הקפיטול" במחוזות. תוספת המזון אולי חשובה למחוז 12 העני, אבל חלק מהמחוזות האחרים נראים עשירים ומשגשגים, ושם לא יראים מהמשחקים אלא מגדלים בהם נערים ונערות שכל מטרתם היא לזכות בתהילת הנצחון. לא ברור איך בדיוק פועלים הגזר והמקל הפוליטיים של המשחקים, או התעמולה הפוליטית.

עוד עניין בעייתי הוא שקולינס שולפת יותר מדי שפנים מהכובע כדי להציל את קטניס מבעיות אמיתיות. הכוונה פה אינה רק למצוקה הפיזית במאבק שלה מול המתמודדים האחרים, אלא לבעיות האמיתיות שבפניהן היא ניצבת ביחסיה עם האנשים הקרובים לה ביותר.

הנחת היסוד המתבקשת מאליה במצב כמו משחקי הרעב, היא שחלק מהמתחרים יצרו קואליציות ביניהם, עד שייאלצו בסופו של דבר להרוג את בני בריתם כדי לנצח במשחקים. קטניס אינה יוצאת דופן בכך, גם אם אצלה הבריתות הן התפתחות טבעית של המשחק ולא אסטרטגיה מחושבת. הדילמה הרגשית הזו היתה יכולה לעמוד בלב-לבו של הספר ולשמש מבחן אמיתי לדמותה, למצפונה ולרגשותיה, אילו רק היתה קולינס מוכנה ללכת עם הדילמה עד הסוף. במקום זה היא בחרה שוב ושוב למצוא או להמציא גורם חיצוני שיפטור את קטניס מהצורך לקבל החלטות קשות.

מילא אם זה היה מקרה חד-פעמי, אך כאן מדובר בעניין שיטתי שחוזר שוב ושוב לאורך הספר. לא ברור לי אם קולינס בחרה לנהוג כך משום שהיא אינה מאמינה שהגיבורה או הקוראים שלה (הספר מוגדר כספר נוער) אינם מסוגלים להתמודד רגשית עם מלוא האכזריות שמצריך המצב שאותו יצרה, או שמא זה היה תכתיב שנכפה עליה בעריכה. תהיה הסיבה אשר תהיה, הדבר פוגם מאוד בדמותה של קטניס ומעקר את הדילמה המרכזית של הספר ושל הדמות.

"משחקי הרעב" הוא ספר ראשון בטרילוגיה. הוא עומד בפני עצמו, אך הסוף שלו הוא סוף פתוח שהשאיר בי רצון לקרוא את הספר הבא בסדרה. רק חשש אחד מקנן בי – המצב שבו קולינס מסיימת את הספר מותיר פיתוי עז להפוך אותו לרומן רומנטי של גיל ההתבגרות ולהעלים לחלוטין את המסרים המשמעותיים יותר, הרגשיים והפוליטיים, של הסדרה. כולי תקווה שלא כך יהיה.

(הוצאת כנרת, 2010. תרגום: יעל אכמון. 334 עמודים).



תגובות

  1. מאת orf/tahe:

    למרות פתרונות הקסם, בסה"כ הספר יעיל וסוחף ובגיבורה יש משהו ייחודי, שילוב של חספוס ואכפתיות שעובר בצורה שמאוד שכנעה אותי. אז אני ממליץ בחום, למרות הנקודות הבעייתיות שהועלו בביקורת.

  2. מאת מיתר:

    לראשונה מצאתי ביקורת שמצאה חן בעיני. כן, למרות הכתיבה היפה והמדוייקת, למרות הדמויות המעניינות, העלילה עצמה לוקה בחסר. נראה שסוזן עצמה מפחדת ממשחקי הרעב, ולכן היא ממלטת את הגיבורה שלה מכל חשש לסכנה.
    אולי עמוד אחד חששנו שפטה הוא בוגד, ומיד נרגענו.
    רוב הספר היא מתחבאת במערה, רחוקה מהתמודדות חזיתית. כשמישהו כן מתקיף אותה סוף סוף, מגיע גיבור אחר להצילה מאחורה.
    והעיקר: הרעיון הבסיסי היה ההתמודדות הסופית, האם להרוג את פטה ולהינצל או לא. בקושי עמוד אחד ארכה ההתלבטות הזו, והיא הסתיימה בתוך רגע בביום התאבדות.
    הספר מקסים, יפה כל כך, עד שהוא ריחף במחשבתי יומיים אחר כך.
    אבל אף על פי כן, אי אפשר להתעלם מהבעיות.
    ונראה לי שסוזן לא תכתוב רומן מטופש כהמשך, זה לא הסגנון שלה. נשמע שהסיפור עם פטה הוא תוספת מאולצת לעלילה שהיה חשוב לה לכתוב.
    קל יותר להאמין שהיא תמצא מלחמה נוספת של המחזות בקפיטול.
    אבל זה ספר מדהים, באמת!

  3. מאת דפנה:

    ספויילרים למכביר בתגובה מעליי!

    למיתר – אם רוצים לכתוב ספויילרים (פרטי עלילה שהורסים את ההפתעה או המתח למי שלא קרא) – נהוג לכתוב קודם אזהרת ספויילר, ולהשאיר מספר שורות רווח.

  4. מאת רמי שלהבת:

    דפנה – "בלי פאניקה" זה לא פורום. הדיונים פה נועדו להיות פתוחים לכל נושא שנוגע ליצירה שמוזכרת בביקורת (או מאמר, או סיפור, או כל דבר אחר). אין חובה לציין פה ספוילרים, ובטח לא לשים מרווחי ספוילר.

  5. מאת דניאל:

    קראתי את השני באנגלית, יש שם אפילו פחות רומנטיקה מבספר הראשון, והוא טוב ממש כמעט כמו הספר הראשןו.

  6. מאת ב':

    גם אני, כמו דניאל, קראתי את השני באנגלית.
    נהניתי ממנו אפילו יותר מהראשון: קליף-האנגרים בלתי-פוסקים, הרבה הפתעות וסיום שמשאיר את הקוראים פעורי-פה.
    האחרון בסדרה, Mockingjay (איך יתרגמו את זה? עורבני-חקיין?), עתיד לצאת ב24.8.
    כולי תקווה שהוא יהיה הטוב משלושת הספרים.

  7. מאת נועה רייכמן:

    קולינס שותלת רמזים שמסבירים את שליטת הקפיטול במחוזות – "אוכפי השקט", שקטניס לומדת מפיה של רו שאלה של מחוז 12 כנראה סובלניים יותר מאחרים (אאל"ט, מוזכר שבמחוזות העניים מקפידים פחות). הרחפות שמגיעות משום מקום ושולפות אנשים, העונש של כריתת לשון ועוד דוגמאות מרומזות מלמדות שהשלטון לא נסמך רק על המשחקים ומפעיל כוח שיטור ופיקוח.
    כבר פרעה אמר : "תִּכְבַּד הָעֲבֹדָה עַל-הָאֲנָשִׁים וְיַעֲשׂוּ-בָהּ וְאַל-יִשְׁעוּ בְּדִבְרֵי-שָׁקֶר" (שמות, ה' ט). בעולם שבו כל מחוז מתמחה במוצר אחד – ותלוי באספקת כל השאר ממחוזות אחרים, באדיבות הקפיטול, המחאות הן מקומיות ומינוריות – כמו העובדה שאוכפי החוק עצמם קונים מקטניס וגייל את בשר הציד, וכמו התנהגות אנשי המחוז במשחקים.
    נראה שלגבי אנשי המחוזות העשירים אין צורך להתאמץ ולשלוט. הזלזול שלהם במחוזות העניים מלמד על שיטת 'הפרד ומשול', שכנראה הופעלה בהצלחה.
    אני מעריכה שקולינס אכן מיתנה את האכזריות כיוון שמדובר בספר נוער – יש מספיק תיאורי אלימות גם ככה. כך גם בדילמות הרגשיות : בספר נוער עדיף לפתור אותן מהר, שלא תהיה תחושה של ספר דידקטי – שהקורא לא ירגיש ש"חופרים" לו…

  8. מאת אוראל:

    אחד הספרים היפיםם!!לא יכולתי להפסיק לקרא…מומלץ בחום!!
    מישהו יודע מתי יגיע הספר השני בעברית??
    וגם אולי קצת תספרו עליו..לא אכפת לי מהספוילרים..
    תודה רבה!!

  9. מאת חנה:

    ממש, אבל ממש לא מבינה את ההתלהבות פה מהספר!
    ספר נוראי ואכזרי שמתאר סבל משתמשך ועינוי אכזרי של אנשים אנושיים בלי להניד עפעף… אני תוהה לעצמי איך מישו מסוגל לכתוב תיאורים כאלה, ובעיקר תוהה מה זה אומר עליו…
    הסופרת כותבת-שואלת שזהו ספר על העתיד, אך האם הוא כ"כ רחוק?.. (כלומר, מציאות שבה יש תוכנית ריאלטי של אנשים שהורגים אחד את השני בעוד הקהל צופה בבית נרגש..)
    ואני חושבת לעצמי- ספרים כאלה, שמורידים בעשר רמות את סף הרגישות לסבל אנושי אצל הקוראים הם בדיוק מה שמקדמים את האפשרות שהעתיד הזה יהיה קרוב מאוד..!
    לעולם (בלנ"ד) לא הייתי ממליצה למישו לקרוא את הספר המחריד הזה

    זו דעתי, קדימה להתנפל עליי :)

  10. מאת יעל:

    אני מסכימה עם הביקורת, זה בערך גם מה שאני חשבתי. ספר סוחף ומרתק אבל לא הצלחתי להאמין לעולם שהיא ציירה וכל ההתנהלות בזירה היתה מאוד "אמריקאית" מבחינת מה עושה הגיבור הטוב ומה הוא לא עושה – אותה גישה שהובילה את לוקאס לשנות את מלחמת הכוכבים כך שגרידו ירה ראשון בהאן סולו. היה מספיק לי פעם אחת שהיא תחסל את אחד המתחרים רק כדי להגדיל את סיכויי הניצחון שלה כדי שההרגשה הזו תעלם. (ושזה יהיה אפילו המתחרה הכי מגעיל…).

    העולם גם לא היה אמין. אני חושבת שהיא ניסתה לצייר את הקיסרות הרומית בעתיד אבל זה לא עבד עד הסוף. ונדמה לי שגם שם, הגלדיאטורים לא באמת נלחמו זה בזה עד מוות (אבל אני לא בטוחה).

  11. מאת מיכל:

    תודה על הביקורת המרתקת.
    ספר ההמשך יראה אור באביב 2011 ותרגום הפרק הראשון שלו אמור להגיע לאינטרנט בחודש הקרוב (אולי הוא כבר הגיע. תחפשו.)

  12. מאת ש':

    איזה ספר מהמם!!!!!!!
    מה קורה בספר הבא?

  13. מאת שמעון:

    מתי יוצא השני? מישהוא יודע?

  14. מאת רמי שלהבת:

    ההוצאה הודיעו לא מזמן שהשני מתוכנן לחודש אפריל.

  15. מאת אליה רובניסון:

    ספר מ-ד-ה-י-ם!

    קראתי אותו שלוש שעות! רצוף!

  16. מאת קטיה:

    קראתי את הספר הראשון והוא פשוט מדהים!!! אחרי שסיימתי את הספר פשוט בכיתי וחשבתי עליו בכל היום…הספר מאוד מרגש ורומנטי!

  17. מאת מיה:

    ישהו יודע איך קוראים לספר השני?

  18. מאת חלי:

    אני קראתי את הספר 3 פעמים וכל פעם הייתה הרגשה שזאת הפעם ראשונה, ככל שקראתי יותר פעמים כך התעמקתי להבין דברים שלא הבנתי קודם-הים "בלע" חלקים נרחבים של כל היבשת והאנשים נלחמו על מקומם למען הישרדותם,לאחר שהגיעו לחלוקה והסכם האנשים החליטו שזה לא מקובל והתקוממו נגד העיר השולטת-עיר שלא שייכץ לאף אחד מ13 המחוזות והיא קובעת את החוקים ושם האנשים שונים. הקפיטול נצחו את הכל 12 המחוזות והמחוז ה13 חוסל-נשארו רק הריסות,ומאז הקפיטול מתייחס למרד כימים לא טובים וחשוכים ושצריך להאניש את הכל המחוזות כל שנה כדי שיזכרו שהקפיטול חזקים מהם ואי אפשר לעשות דבר,לאט לאט כל המחוזות ניתקו את הקשר בינהם וניראו כלא קשורים אחד לשני-12 מחוזות קטנים(יותר לכיוון של ערים ) בינהם שטח שומם ומגוון ,כמו מדבריות והרים שיוצרים ניצחון טיבעי לקפיטול-כי הם יותר גבוהים,על ההרים .הגיבורה קטניס חושבת תמיד בליבה על יום שבו לא יהיו כאסירים,והיא תוכל לצאת מהמחוז גם אם כל העיר תדע! אוכפי השקט הם משהו דומה למשטרה אך העונשים על גניבה ועוד דברים הם יותר קשים,איזה מזל שקטניס שלנו יש לה עוז רוח,סבלנות,כישרון בציד,וקשרים טובים עם אנשים-אך לא הכל מסתדר נוח בשבילה,ועל זה בעצם מדובר בספר.

  19. מאת לינה:

    סדרה מעולה !!! קראתי ראשון בעברית את השאר השלמתי ברוסית ( תודה לאל ששמרתי על השפה אחרת הייתי מתה מציפיה) בהתחשב בכך שהספר הוא לבני נוער ונכון שיש דברים צפוים מראש יחד עם זאת הספר כתוב באופן מבריק ויש בו את כל המרכיבים שנדרשים ע"מ להנות מעצם הקריאה – אני מודה קראתי את סדרה ביומיים תוך כדי בישולים, הכנות שיעורי בית עם ילדים ואפילו במקלחת – נהנתי מהחוויה עד מאד, אחרי המציאות יומיומית לא פשוטה מהנה ביותר להתנתק ולהכנס לעולמה של סוזן קולינס. עוד דבר קטן – לדעתי זו חוצפה של הוצאה להוציא ספר ראשון בטרילוגיה ולחכות שנה לשני ( שהוא ספר מקשר לשלישי)ועוד כמה לשלישי???!!! מחכים לבדיקת כדאיות או מה? !!

  20. מאת רמי שלהבת:

    לינה – הוצאה לאור היא דבר שדורש זמן – צריך להשיג את הזכויות, לתרגם, לערוך, להגיה, לההדיר, להביא לדפוס, להפיץ, וכל שלב דורש זמן. שנה בין ספר לספר זה זמן סביר בהחלט בכל קנה מידה. אין כאן שום עניין של "חוצפה".

  21. מאת אנונימית:

    אין מילים . ספר מדהים !
    שום קטע משעמם , הכותבת מחזיקה את הקוראים מתוחים בכל רגע בסיפור .
    לא ישנתי בגללו בלילות .. מחכה כבר לעוד .
    מישהו יודע איך נקרא הספר השני ? אולי אקנה אותו באנגלית או ברוסית .. ^^
    תודה מראש (:

  22. מאת אנונימי:

    אני חייב להגיד שאני לא חובב ספרים גדול אבל איך שהתחלתי לקרוא לא הפסקתי אני פשוט מכור לספר אני מתחיל את הספר שוב ואני מחכה בקוצר רוח לספר השני שיגיע ככול הנראה במרץ

  23. מאת דניאל:

    קראתי מלא ספרים בחיי , ואם זאת, מעולם לא נסחפתי אחרי עלילה כמו בספר הזה.
    הוא רדף אותי והייתי חייבת לקרוא אותו עד סופו וכעט בציפייה משתקת להמשך.
    עלילה מרתקת ודמויות מעניינות להפליא.

    ללא ספק, מבין כל הספרים שקראתי, הוא אחד הטובים ביותר – אין מילים לתאר

  24. מאת אירינה:

    סיימתי את הטרילוגיה. הראשון בעברית והשניים האחרים באנגלית. עלילה יוצאת מן הכלל. מותחת עד כדי ציפיה. ייבשתי את בן זוגי הרבה במהלך הטרילוגיה. פשוט קשה להפסיק לקרוא. הספר השני נקרא: catching fire
    והשלישי mockingjay האמת שאת שני הראשונים קניתי בצומת ספרים. וכשהתקשרתי לגבי השלישי נאמר לי שאין להזמין אותו ולא יודעים מתי יהיה אפשר. אז חיפשתי לקנות אונליין באינטרנט ואז יצא שהורדתי אותו בחינם למחשב בקובץ pdf למרות שאיני דוגלת בהורדות ספרים אבל זו גם אפשרות למי שלא בטוח שיוכל לקרוא באנגלית. בכל אופן ספר ממומלץ ביותר שתהיה קריאה נעימה לאלו שעוד לא קראו או מצפים לשני והשלישי.

  25. מאת אירינה:

    catching fire thats the name

  26. מאת אור:

    הספר הוא ספר מדהים! אתה מרגיש ממש שאתה בג'ונגל שבו מתרחש ה"משחק", אתה מרגיש את מה שקטניס מתארת, אתה מבין את הרגשות הסותרים שלה לפיטה ואת הרגשות המובנים לה שלא מובנים לשאר, ואתה כל פעם נשאר במתח שנגמר בנשימה לרווחה בכך שקטניס יצאה בשלום גם מזה.
    בקיצור ספר מהמם ועוצר נשימה.
    יאללה ספר 2 תגיע לארץ!!!!

  27. מאת עומר:

    אני לא חובבת ספרים מושבעת או משהו בסגנון .אני בסך הכל קוראת ספר במשך כשבוע שבוע וחצי . (אני לא קוראת לאט , אני אוהבת להתעמק בפרטים :)
    אבל הספר הזה ? בפחות מיממה . התחלתי בערב יום שישי וסיימתי בצהריי יום שבת .
    כל שאר היום לא הפסקתי לחשוב עליו לרגע . (וכמובן , עד היום , חודש אחרי , הוא לא עוזב אותי ) .קראתי את הראשון במשך כ-3 פעמים וכרגע אני מחכה בקוצר רוח לשני שיתורגם וכך גם לשלישי .
    לחנה ,שכתבה למעלה למעלה ביקורת נוקבת על הספר ;
    הספר הזה גרם לי להבין הרבה מאוד דברים .
    א. באיזו מציאות אנחנו חיים כיום . לתקוע 20 אנשים תמימים ומסכנים בתוך בית אחד ולראות מה יקרה להם במשך כ- 24 שעות ביממה , לא
    כזה רחוק מעלילת הספר , בואי נודה .
    (האח הגדול ).
    ב. החלטות חשובות שצריך לקחת . הגיבורה לא פעם ולא פעמיים מתמודדת עם מצבים כאלו ואחרים שדורשים ממנה אומץ לב , גבורה , חוזק נפשי ופיזי , וכמובן , לדעת לקחת החלטות חשובות .
    ג. שמכל ספר שיש בו גם מוות ועצב , אפשר להנות (:

  28. מאת מאשה:

    מ~ד~ה~י~ם~!

  29. מאת איילה:

    לאנונימית, לספר הבא קוראים התלקחות והוא יצא באנגלית

  30. מאת יעל:

    בקרוב מאוד הוא יצא גם בעברית.

  31. מאת ה.ר.פ.:

    מאוד מסכימה עם הבעיות של הספר. דילמות מסויימות, בעיקר החשובות שבהן לא היו חלק מרכזי בכלל בסיפור בין אם זה "זהירות ספויילר* מערכת היחסים של רו וקטניס או הדילמה הסופית עם הberries (זרעונים בעברית?) *סוף ספויילר*
    ככלל, הסדרה הייתה מרתקת לטעמי. איני יכולה לומר שכל ספר היה מצויין בפני עצמו, אלא הם השלימו זה את זה. איני רוצה למסור פרטים, בעקר מכיוון שהסדרה כולה לא תורגמה לעברית.
    רק אומר לכותב- אל דאגה, הסדרה אינה הופכת לרומן נעורים קיטשי. דווקא חשתי אדישות גדולה מצידה של קטניס כלפי אלו המביעים כלפיה רגשות חיבה, וזה לא היה רע כלל וכלל!

  32. מאת רוני:

    הספר נפלא! הכתיבה מרעננת ומרגשת ותמיד יש מתח באוויר יכולים להפסיד שעות שינה כדי לקרוא ספר זה.מבריק!

  33. מאת שירלי:

    הספר מדהים!
    אני בכיתה ח' ואני קראתי אותו בערך ב3 ימים.. הינה הסיפור שלי:
    אני מאוד אוהבת דמדומים. כבר קראתי את כל הסדרה כמה פעמים..,
    באתי לצומת ספרים וראיתי כריכה עם דם- סימן טוב לאוהדת מושבעת של ערפדים\אנשי זאב.. (: . היה מבצע.., לקחתי אותו ואת פרסי ג'קסון[שגם הוא אגב מומלץ מאוד!!!] את משחקי הרעב קראתי בערך לפני שבוע.., בהתחלה היה לי קצת משעמם.. לא יודעת איך להסביר את זה.., היא דברה על שמות מוזרים כמו פרים וקטניס אז חשבתי לעצמי שהספר הזה הוא בטח ממש משעמם ומדברים שם בשפה גבוהה מידי.., אבל הכרחתי את עצמי להמשיך לקרוא- והשתלם לי! נהנתי מאוד!!!!!
    אני כבר כמה ימים חולמת בדרך כזו או אחרת על משחקי הרעב, על קטניס, על פיטה, על גייל ואולי קצת על פרים..

    בקיצור מומלץ מאוד, גם לילדה בגילי.. (:

  34. מאת מייק:

    אני תוהה אם החכמים המבקרים את סוזן קולינס על שיטחיותה וכיו"ב היו מבקרים באותה דרך גם את סטיבן קינג למשל.. עוד יותר אני תוהה אם הם עצמם כתבו אי פעם משהוא והכי הכי אני תוהה אם כתבו משהוא האם מישהוא קנה…..
    לגופו של ספר. בהחלט טוב. לא התלבטתי לפני הקנייה הספיקה לי המלצתו של קינג על גב הספר.

    [ההודעה נערכה ונמחקה ממנה התייחסות לא ראויה לגופו של כותב.]

  35. מאת מייק:

    שטויות. לא התייחסתי לגופו של כותב מסויים. ציינתי שגיאות כתיב ושפה עילגת של כותבים מבלי להצביע בכיוון ספציפי. השגיאות והשפה הינן עובדות שקשה להחביא.

  36. מאת רמי שלהבת:

    מייק – הפוסל במומו פוסל. זה לא שההודעה שלך היתה נקייה משגיאות לשון. רק בהודעה שלך למעלה יש לפחות חמש.

    "משחקי הרעב" טוב מספיק גם בלי שתרד על אנשים שחושבים אחרת ממך. אתה מוזמן בחום לשבח את הספר (גם בעיני הוא מצוין, אגב), אתה מוזמן באותו חום לשלול בנימוס טיעונים של מי שחושבים אחרת ממך, אבל באתר הזה לא מבקרים כותבים אחרים בגלל יכולת ההתבטאות שלהם. אנא דבר לעניין וכבד את יתר הכותבים.

  37. מאת נועה:

    גם אני בכיתה ח' וקראתי את הספר כמה וכמה פעמים (כבר הפסקתי לספור).
    לא יכולתי להניח את הספר אפילו לרגע!
    מותח, סוחף, כתוב יפה, מתאים כמעט לכל הגילאים (בני נוער ומבוגרים, לא הייתי ממליצה לילדים), בקיצור- ממש אהבתי!
    אני תולעת ספרים גאה, וקראתי הרבה מאוד ספרים, אבל משחקי הרעב הוא אחד מהספרים שהכי אהבתי (במקום הראשון ביחד עם דמדומים, פרסי ג'קסון והארי פוטר).
    גם אני, כמו הרבה אחרים, סיימתי את הספר (בפעם הראשונה שקראתי אותו) תוך קצת יותר מיממה.
    בקשר לבעיות שהוזכרו לגבי הספר: לא שמתי לב לבעיות האלה כשקראתי את הספר ואני לא חושבת שהן מפריעות למישהו.
    עוד כמה ימים, ב- 20 למרץ, יוצא הספר השני בעברית ואני מחכה מאוד לקרוא אותו. גם אני חושבת ששנה שלמה זה יותר מדי זמן לתרגם ספר, ואני מקווה שאת השלישי יתרגמו מהר יותר.

  38. מאת הילה:

    ספר מדהים ומאוד מעניין! כבר קראתי אותו המון פעמים אבל לא נמאס לי לקרואו אותו.אני רק בכיתה ה וכבר יש לי רמת קריאה גבוהה יותר משל רב הילדים בכיתה ז.כדאי לקרוא אותו וגם אני תולעת ספרים וכל יום צריך לקנות לפחות 10 ספרים כי אני קוראת ספרים בפחות מחצי יום. וכל מי שקורה לעצמו תולעת ספרים אז שישאל את הילדים בכיתתי והם יגידו לאותו אחד שאני קוראת הכי מהר מכולם! עוד לא קראתי את הספר השני אבל הולכים לקנות לי אותו.

  39. מאת ♥ משחקירעב:

    עם זאת, הספר סובל משתי בעיות מהותיות. האחת היא העולם הפוליטי שקולינס בחרה לתאר. בקריאה ראשונה פחות שמתי לב לכך, אבל בקריאה שנייה בלט לעין עד כמה העולם הזה מצומצם ולעתים לא הגיוני. על פניו, נראה כאילו בכל מחוז יש רק יישוב אחד ולא לגמרי ברור איך "הקפיטול" מצליח לשלוט במחוזות ביד כה רמה. אפילו העובדה שהעולם מוצג דרך עיניה של נערה בת 16 אינה מצליחה לתקן לחלוטין את הרושם שהעולם קיים אך ורק כדי לשרת את הסיפור.

    לא יודעת מה איתכם, אבל משום מה כל מי שקרא את הספר, אמר לי שיש בו כל מיני בעיות ודברים לא מובנים. אני אישית הבנתי ה-כ-ל! מה הבעיה? המחוזות נשלטים ע"י אוכפי השקט, שמקבלים פקודות מהנשיא…לא כ"כ קשה, נכון?!
    ודרך אגב, הספר השני מ-ד-ה-י-ם!

  40. מאת ועוחטי:

    אתם יודעים מתי יוצא הספר השלישי??????????

  41. מאת גיל:

    כל מי שאמר שקטניס מתחבאבת במערה רוב הספר, אז זה רק 15 עמודים מתוך 334
    שזה ממש מעט, אני מאוד נהנתי בספר מהכתיבה היפה של הקרבות שלרוב סופרות (וסליחה על השוביניזם) לא מצליחות בהן.

  42. מאת לירון:

    ספר ממש מומלץ!! קראתי גם את השני וגם אני פחדתי שזה יהפוך לרומן מגעיל כזה אבל למרבה השמחה זה לא! ממש בתחילת הסיפור יש קצת שטויות רומנטיות אבל מהר מאוד יורדים מזה… אני לא יכולה לחכות עד שהספר האחרון ייצא!

  43. מאת ד:

    ספר מדהים. אני קוראת מלא ומזמן ספר לא סחף אותי ככה פשוט לקרוא אותו ביום אחד. לגבי מי שחושש הספר השני אפילו מתעלה על הראשון ואין בו יותר מדי רומנטיקה. הספר השני פשוט השאיר אותי פעורת פה ואני כל הזמן חושבת עליו.
    מישהו יודע מתי יוצא השלישי בעברית?

  44. מאת ימית:

    אני נהנתי מהספרים מאוד גם מהראשון וגם מהשני…. הראשון העלה המון חומר למחשבה … איך אתה כאדם עומד מול החברה …איך אתה נשאר אתה תוך התמודדות עם לחץ גדול מהסביבה שלך… אני מתה לספר השלישי מישהו יודע מתי הוא יוצא??????

  45. מאת אנוניתה:

    הספר השלישי יוצא בנובמבר/דצמבר 2011…
    ויש גם סרט ראשון שיוצא במרץ 2012..
    מקווה שעזרתי (:

  46. מאת טלי:

    וזו הביקורת שאני כתבתי על שני הספרים הראשונים
    http://wp.me/pRUkq-hnN

  47. מאת נטלי:

    לאנוניתה תודה באמת עזרת!!
    אני קראתי את "משחקי הרעב" הכרך הראשון ופשוט התאהבתי בספר,במשך שלוש לילות אחרי שסיימתי לקרוא אותו פשוט ישבתי וחשבתי על מה שקראתי וכמו שאמרה ימית זה באמת מעלה הרבה חומר למחשבה. כשיצא הכרך השני סיפרו לי שזה פחות מעניין מהראשון אבל כשהתחלתי לקרוא לא הצלחתי להפסיק וכשסיימתי הבנתי שהולכים לעבור עליי חודשים מאוד מעצבנים עד שלא יצא השלישי…בקיצור אני ממליצה בחום לקרוא אותו!

  48. מאת איה:

    אני קראתי את הספר הראשון ביומיים, ואת השני בשלושה !
    זה פשוט מותח!
    אני מחכה לספר השלישי,
    שיגיע בעברית מהר!

  49. מאת נויפ:

    קראתי את כל השלושה, וצר לי לבשר לך שקולינס לא מתגברת על הבעיות שלה. קטניס ממשיכה להתחמק מהתמודדות עם כל בעיה אפשרית שמוצגת מולה, וגם בשניות האחרונות שבהן נדמה שבסופו של דבר היא הולכת לעשות צעד בכוחות עצמה- זה לא קורה. רק שני דברים יאמרו לזכותה לאורך כל שלושת הספרים- מקרה הגרגרים בספר הראשון, ועוד דבר בספר השלישי שאני לא אומר מחשש לספויילרים.
    קולינס עוד יותר אכזבה אותי בסגירת הפינות שלה בסוף הספר השלישי. היא הפכה את קטניס מדמות שיחסית אהבתי, על אף ה"התחמקויות" שלה מהתמודדויות, מהנערה שעולה באש, לילדה קטנה חסרת התמודדות. שלא נדבר על כמה מגוחך נסגר משולש האהבה שמסיבה לא ברורה או הכרחית היה כל כך דומיננטי לאורך הטרילוגיה הזו.
    מאוד מאוד אהבתי את הספר הראשון כשניגשתי לראשונה לקרוא אותו, אבל איפשהו באמצע קולינס מאבדת כל פוטנציאל והופכת את זה בסופו של דבר לרומן נעורים שנועד לספק מעריצות בנות 14. חבל שכך.

  50. מאת ורוניקה:

    כשנתקלתי בספר "משחקי הרעב" באינטרנט, באתר סימניה, הדליק אותי השם שלו וכמובן גם הפחד והמתח שאפפו את התקציר וההמלצות עליו. כשהתחלתי ליקרוא אותו עד שסיימתי, כי קראתי בנשימה עצורה, הבנתי שהספר שונה בתכלית ממה שציפיתי או יכולתי לחשוב שיהיה. הוא הרבה יותר מסתם ספר מתח/אימה. זאת אלגוריה על החיים שלנו, על החיים של כל אחד באופן אישי-שיכול להתחבר אל הספר רק מהפחדים האמיתיים ומההישרדות שמלווה את החיים שלו.

  51. מאת שילה:

    ספר ענק ! מומלץ ביותר..

  52. מאת אורן:

    הסופרת הזאת יודעת לספר את הסיפור בצורה טובה שכשמפסיקים ליקרוא הספר רודף אותך אליו בחזרה אנ לא הפסקתי לדבר עליו מאז שקראתי אותו רק 3 ימים אני קוראת את הסידת הספרים הזאת וכבר אני בספר השלי בסוף הפרק הראשון
    לפי דעתי קטניס היתה צריכה ליבחור בפיטה הוא יותר רומנטי ותומך לפי דעתי הגבר המולם מה שמוזר בסיפור הוא שקטניס כל הזמן מצילה את פיטה אבל פיטה טוב לב יותר מידי כדי לחשוב על עצמו ולא דואג לו רק על קטניס קטניס היא נערה שחובה רגשות שונים לפי דעתי היא מיצגת תיחכום חדות חוסר אמון ואכזריות יתר גייל לפי דעתי נידחף לסיפור בצורה מעצבנת אני מקווה שבסוף קטניס תבין שהיא לא באמת נימשכת לגייל כמו שהיא חושבת ושפיטה הוא התגלמות הגבר המושלם לא רק לה אלה כלפי כל אישה רמת הדיבור והכוחמה שלו ממש מפתיעה בספר הראשון הוא מספר לכולם שהוא מאוהב בה (שזה נכון) בספר השני הוא אומר שהתחתן איתה ושהיא בהריון ועכשיו ביגללה בספר השלישי העולם שלה נארס ופיטה איננו מה שמעצבן אותי זה שבעיקרון היא סוג של דואגת לעצמה ושהסופרת צריכה לעשות עוד סידרת סיפורים שמצוינת דרך עיניו של פיטה וריגשותיו מפריע לי שפיטה בלונדיני כי קשה לדמיין אותו ככה ואת קטניס כמו שרשום אבל כבר התרגלי הספר משלב רומנטיקה יוצאת דופן במוזרותה שמושכת את הקוראלירצות עוד והמתח תופס אותך ולא מרפה לרגע הספר הכי קרוב שיש לשלמות!

  53. מאת נוי:

    אוף! לחכות עד אוגוסט.. :(

  54. מאת ידין:

    לספר השני יצא כבר תרגום לעברית?
    מזמן כשחיפשתי בספריות וחנויות הספרים אפילו את הגרסה האנגלית לא היה.. מצאתי את הגרסה המלאה באנגלית של הספר השני באינטרנט אבל אין כמו לקרוא ספר מוחשי :)

  55. מאת kenny:

    התרגום לספר השני יצא בסביבות אפריל.

  56. מאת אני :):

    ספר מדהים . לא יכולתי להפסיק לקרוא , וקניתי את הראשון לפני שנה בערך ואני עדיין מכורה (למרות שקראתי את כולם .. הראשון והשני בעברית והשלישי באנגלית) .
    כולכם מוזמנים להצטרף לקבוצה הרשמית של משחקי הרעב בפייסבוק . קוראים לה ״משחקי הרעב – האתר הרשמי״ . אנחנו דנים שם על הספר , כותבים גרסאות מנקודת מבט של דמויות אחרות שקטניס לא יודעת מה הן חושבות (לא מפרסמים את זה בשום מקום חוץ מבקבוצה , אז לא נראה לי יש בעיה של זכויות יוצרים [אני כותבת מנקודת המבט של גייל ורו ]) , מעלים תמונות מהסט של הסרט (כן חבר׳ה , מצלמים סרט) , עורכים חידונים ועוד . חוץ מיזה אנחנו כמו משפחה שם , ונשמח לחברים חדשים ! :)
    אז למה אתם מחכים ? תלחצו לייק ותהיו גם אתם חלק מהחוויה הזאת .

  57. מאת סונהי:

    חחחחחחחחחחח ליייק זה הספר אכי שוווה ואכי עים אקשן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  58. מאת סוניה:

    יש סירטון מאנין רצח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שלהסBRITNEY SPEARS – I WANNA GO "Hunger Games" (MUSIC VIDEO PARODY) אתם חייבים לירעות אותו ביוטיוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(: אוול הספר מאנין אוול יותר באנגליתP: ועוד מאת יוצה סרט יותר מאנין

  59. מאת סוניה:

  60. מאת עדי:

    פצצה של ספר!!!!!!!!!!!!!! כל דקה שקראתי נהנתי וגם בפעם השלישית שקראתי אותו הריגוש פשוט לא עובר רק באסה שלקטניס אין מספיק רגש… במיוחד בספר השני וגם בשלישי למרות שהוא עדיין לא מתורגם… אבל מי שלא קרא את הספר הזה סביר להניח שהוא הפסיד את אחד הספרים הכי יפים שיש..

  61. מאת לי:

    עם תחפשו טוב טוב אז תימצאו בגוגל סירטונים במישחקי רעב סירטון עצוב תמונה של סירטון ילדה קטנה מלוכלכת בצבע גוף כמובן תודה

  62. מאת נועה:

    אחד הספרים הטובים שקראתי.
    אני רק עולה לכיתה ו וחוץ מהארי פוטר עוד לא נהנתי ככה מספר!
    אני חושבת שהספר השני קצת פחות טוב מהראשון אבל גם השני מדהים!
    מולמץ בחום:)

  63. מאת אלון:

    קראתי את כל הטרילוגיה באנגלית, ובכל פעם הופתעתי מחדש מהתפניות הרבות והמעוותות שסוזן קולינס הכניסה בספריה.
    לא הייתי מסוגל להפסיק לקרוא, ואף חשתי שאני חי את הסיפור יחד עם הדמויות.
    השאלה במי תבחר קטניס בסוף, בפיטה או בגייל המשיכה להעסיק אותי לאורך כל הסיפור, ואם כי תחילה לא הייתי שלם עם בחירתה של קטניס, מהר מאוד הגעתי למסקנה שיש בבחירה הזו הרבה יותר ממה שאני מסוגל לחשוב עליו.
    הסדרה הזו מדהימה מכל בחינה אפשרית.

  64. מאת נועווושש:

    לפני חודש חברה שלי הכריחה אותי לקרוא את משחקי הרעב למרות שממש התנגדתי.
    הבטחתי לה שאני קוראת רק פרק אחד. וזהו.
    איך שסיימתי את הפרק הראשון , פשוט לא יכולתי להפסיק.
    מאז אני מכורה לספרים באופן אובססיבי – אני לא מפסיקה לחשוב עליהם , לדבר עליהם ולחפש סרטונים ביוטיוב (נראה לי שכיסיתי כל סרטון אפשרי..) .
    הספרים האלה מדהימים , מספקים כל רצון וכתובים באופן כל כך יפה וקסום.
    קראתי המון ספרים בחיים שלי.המון. אבל אף אחד מהם לא באמת משתווה למשחקי הרעב.
    ולכל מי שלא קרא – הפסיד חוויה מרתקת וספר מושלם. פשוט מושלם.
    ממליצה כל כך בחום , ומקווה שמהר יצא הספר השלישי בתרגום. והסרט הראשון .
    :)

  65. מאת הודוש:

    ספר מדהים ומושלם העלילה כ"כ מותחת ויפה קראתי את הספר איה 5 פעמים ועדיין לא נמאס לי
    הספר השני פשוט פצצההההההההההההההההההה
    וקקראתי כמה פרקים מהספר השלישי מהאינטרנט !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    אני ממליצה לכולם לקרוא אותו וחוץ מה מי שכתבה שהספר מחריד היא לא מבינה שום דבר מהחיים שלה
    ביי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  66. מאת הודוש:

    סוניה- ראיתי את הסטון הה שכתבת לא הפסרתי לצחוק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני כל כך מחכה לסרט שדרך אגב יצא ב- 23.3.2012

  67. מאת רובי:

    לפי התקציר ומה שקראתי הספר מאוד דומה בקו המחשבה לסרט משנת 2000
    הנקרא:"קרב המלכותי" הנה ליינק –
    http://www.sratim.co.il/view.php?id=143798
    והנה התקציר מאתר-
    סרטו השערורייתי של קינג'י פוקסאקו שהושווה על ידי מבקרים רבים ל"התפוז המכני" של קובריק. בעתיד הלא רחוק נאלצת יפן מוכת האבטלה להתמודד עם התמרדותם של תלמידים רבים. בעקבות המצב הגו השלטונות תוכנית דיכוי, שבה תישלח באופן רנדומלי כיתת תלמידים לאי בודד, שם הם ייאלצו לרצוח זה את זה. התלמיד השורד ייצא לחופשי.

  68. מאת אנונימי:

    בבקשה מישהו יכול להגיד לי אם בספר השלישי פיטה מת או לא???
    אני ממש לחוצה!!!!!!

  69. מאת רינה:

    קראתי כרגע את הספר השלישי באנגלית ואני פשוט לא מאמינה!!!
    מה זה הדבר הזה לסיים ככה 3 ספרים???פשוט אכזריות לשמה!!
    אם אתם לא רוצים להתבאס אל תקראו!! הספר השלישי פשוט הורס את שני הספרים
    הקודמים!!

  70. מאת רינה:

    פיטה לא מת אבל ….

  71. מאת ערן:

    עכשיו אני תוהה האם האנשים האלו קיימים במציאות…

  72. מאת יובל:

    מתי יוצא הספר ה-3 בתרגום?

  73. מאת רמי שלהבת:

    יובל – היום זמורה-ביתן העלו פרק לדוגמה באתר שלהם. אני מניח שזה אומר שהספר עומד כבר לצאת.

  74. מאת מוגלי:

    הספר מדהים,
    לא יכולתי להניח אותו מהיידים מהרגע שבו התחלתי לקרוא
    אינ מאוד אוהבת ספרים וגומרת לקורא אותם מאוד מהר ואת הספר הזה לא יכולתי להניח מהיידים מהרגע שהתחלתי לקרוא אותו.בתיחלה מאוד התלבטתי אם להתחיל הספר נשמע לי כספר אימה וזה לא סוג שנאי אוהבת למעשה אני שונאת את הסוג זהה אבל כל חברותי קראו ומאוד אהבו ולכן התחלתי לקרוא ונשאבתי. נאי ממליצה על הספר לכל מי שאוהב לקרוא ספרים מותחים שאי אפשר להפסיק לקרוא אותם,ספרים שמלווים אותך גם בתום הקריאה.

  75. מאת מוגלי:

    בבקשה!
    רינה אל תוסיפי שום פרט שיכול להרוס את הקריאה של הספר השלישי למי שעדיין לא קרא אותו [ובנייהם לי]

  76. מאת בר:

    ספר מותח, מרגש, מסעיר…מהטובים שיש! פשוט אין מילים לתאר את רגעי הקריאה המותחים…כל קורא יהיה רעב לעוד, ממש אין לחשק לחכות עד שהספר השלישי כבר יצא – רוצה לקרוא אותו עכשיו!

  77. מאת אנה:

    ספר מהמם ומקסים :)
    מישהו אבל יודע מתי יצא הספר השלישי בעברית?

  78. מאת רחל אברהם:

    ספר נפלא שקראתי במהלך הריוני… האמהות שבנינו האם יש לכן עצות איפה לקנות עגלה לתינוק. זה ילדי הראשון ואני צריכה עצות בכל הנוגע לקניות של חפצים לילד.
    בתודה מראש,רחל.

  79. מאת kenny:

    אנה, השמועות האחרונות ששמעתי על יציאת השלישי בעברית הן על דצמבר. אבל אין לי ביסוס רשמי כלשהו לשמועות אלה.

  80. מאת דדדיייייי:

    אני ממש לא מסכים אם הביקורת… לדעתי הספר מושלם ואין בו שום פגמים…

    מתי יוצא הספר השלישי בעיברית??

  81. מאת אחיות שיודעות:

    הספר מעביר מסרים חיוביים ונותן ביקרות צינית על המציאות שלנו כיום! אנחנו כרעבים לטלויזיה ותוכניות ריאליטי שהם בעצם אכזריות -בדיוק כמו משחקי הרעב .משחקי הרעב מעביר לו מסר עמוק/ הספר אינלטגנטי ומושך. לא רק לבני נוער אלא גם למובוגרים שיוכלו להינות מסםפר טוב .XD

  82. מאת ריצ׳רצ׳:

    לכול המכורים והפריקים כמוני !
    יוצא סרט למשחקי הרעב . 

  83. מאת מאיה:

    שטויות!!!
    זה הספר הכי טוב אי פעם שקראתי ושקיים בכלל כול הספר הוא שלמות ואני לא הפסקתי לקרוא אותו עד שסיימתי אותו במשך יממה. זה ספר מדהים שכול כך קשה לתאר במילים כמה הספר השאיר עלי רושם. אני לא ראיתי את הסרט אבל חברות שלי סיפרו לי שהוא פחות טוב. כמו שבדרך כלל סרטים יוצאים גרוע יותר מספרים (לדוגמא פרסי ג'קסון)
    אז אני ממליצה לכולם לקרוא אותו ומקווה שאהבתם אותו כמוני!!!

  84. מאת שני♥:

    לכל מי שכתב שהספר הזה לא מותאם לילדים-אני קראתי את הספר הראשון בכיתה ה' במשך שבוע והבנתי את כולו. למי ששאל הספר עורבני חקיין יוצא ב-12.1.12 והסרט ב23.3.12.

  85. מאת בן:

    אעהאעה אחד הספרייים!!!
    אני ממש מחכה לספר השלישי,
    פשוט ספרים גאונייים-הספרים מושלמים ומי שחושב שלא הוא אידיוט ><
    :)

  86. מאת נגה:

    אתמול סיימתי לקרוא את השלישי (באנגלית) ויש לא סוף ממש עצוב בכיתי מלא כשסיימתי. אחלה ספר

  87. מאת רוני פוטר:

    אל תחכו לספר השלישי אני קראתי אותו באנגלית ופשוט גועל נפש >< זהירות ספויילר: בסוף פרים מתה (:׳() וקטניס שחופרת כל הספר על גייל ואז בסוף היא נכנסת לדיכאון בגלל פרים ועוברת לפיטה. סתומה!! זה גייל לעזאזל שמעקסי גייל זה לא הגיוני לא שיש לי משהו נגד פיטה פשוט גייל מושלם (לא כמו הארי פוטר כמובן, אבל נו טוב..) מאוד התאכזבתי

  88. מאת נועה:

    אין דברים כאלה!!!!!!!!!!!!!!

    ספר פשוט מהמם!
    מחקה לסרט ולספר השלישי
    ואיזה חתיך ליאם בסרט!!!
    (מי שלא יודע ליאם משחק את גייל!)

  89. מאת נועה:

    לרוני פוטר-
    מסכימה איתך שגייל פשוט מושלם!
    וגם לי אין משהו נגד פיטה!
    ואני לא רציתי לקרוא את הספר באנגלית אני מעדיפה בעברית

    וליאם פשוט מושלם!
    הוא שיחק גם בlast song וגם במשחקי הרעב!

  90. מאת נועה:

    לכול מי ששואל מתי יוצא הסרט והספר השלישי זה בשבילכם

    סרט-23.2.12
    ספר-12.1.12

    וראיתי טטריילר ולכל מי שיש אייפד או אייפון
    שייכנס ליוטיוב ויכתוב hunger gaims ושהוא יראה תמונה של המון ילדים ביום האסיף שילחץ וזה יראה לו את הטריילר המלא!

  91. מאת נועה:

    סורי עם יש לי מלא שגיעות כתיב כי אני כותבת מהר

    ועשיתי טעות הסרט יוצא ב23.3

  92. מאת נועה:

    כולם כותבים שהספר לא עזב אותם
    אז תשמעו את הסיפור שלי:
    ביום שישי סיימתי את הספר השני ופשוט התכלתי לבכות!
    הספר כל כך רדף אותי שלא שלטתי בזה!
    לא ידעתי מה לעשות עם עצמי!

  93. מאת נועה:

    אני בסטרס!!!

    אני לא יכולה להחזיק עד ה12.1 זה יותר מדי!!!
    והסרט יהיה פשוט מהמם!
    ראיתי טטריילר וליאם וג'ניפר מושלמים!
    (גם פיתה חמוד אבל ציפיתי למישהו יותר חתיך!)

  94. מאת שקד:

    ני ראיתי את הרבה טיילרים וכימעת אף אחד מהם לא מדייק!!!
    זה פשוט אסון!!!
    אני ממש כעסתי אל המפיקים כי חלק מהסיפור לא נימצה ביכלל!!!!!!!
    אבל מה שאני הכי חוששת שיקרה זה שהספר יצה מעולה והסרט יצה לא מותח, מרגש, או כל דבר אחר שצריך להיות בסרט של מישחקי הרעב!!!!!
    אבל בישביל לברר את זה צריך לחקות לסרט..
    ח-ב-ל-!-!-!

  95. מאת שלו:

    שקד אני מסכים איתך לגמרי הספר מעולה
    והסרט לא ניראה משהו טוב מעוד לפי הליילרים
    אתם יודעים הסרט יצה ב22.3.2012 זה עוד המון זמן…
    בעמת ניצתרך לחקות המון!
    אוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  96. מאת ליאור:

    אני רוצה להגיד שהספר ממש מדהים אבל גם הסרט…

  97. מאת איילת:

    אני אוהבת את העולם למרות שהוא מאוד אלים הוא מבוסס על תוכניות הראלטי של היום כמו "הישרדות" אבל קולינס נכנסה לפח כשאמרה שאפשרי רק מנצח אחד ברגע שהחוקים השתנו כדי שהסוף יהיה טוב הספר ירד בערכו אני הייתי בטוחה בסוף שהיא הולכת להרוג קטניס בסוף או שתהפוך אותה למוטציה של זאב או משהו וממש התאכזבתי והשני היה ממש חלש עלילתית ושמו דגש מיותר על משולש האהבה במקום המשחקים עצמם ולפי שלושת הפרקים הראשונים של הספר השלישי נראה שהוא יורד עוד יותר ברמה סך הכל מחוז 13 היה רעיון גרוע ניצחון של יותר ממיועד אחד היה רעיון גרוע וחלק מהדמויות בנויות בצורה לא הגיונית כמו הדמות "אפי טרינקס" היא לא מצתיירת אנושית והדמות האולי יחידה שלדעתי יצאה טוב היא הדמות של הייטמיץ' שאפשר ממש להבין

  98. מאת איילת:

    בנוסף לזה הספר בעיקר גונב רעיונות ולא נתפש כמקורי זה ידוע שכל ספרי הפנטסיה מהזמן האחרון באו מהארי פוטר אז קודם כל כולם תגידו תודה יפה לג'יי קיי רולינג אבל בלי קשר לזה יש סיפורים מקוריים כמו פרסי ג'קסון שהופך אתהמיתולוגיה למודרנית אבל כאן לוקחים מין שילוב של תוכנית ראליטי מלחמה וכל מיני דברים מרומא העתיקה כולל השם קפיטול מה שלדעתי הוא הדבר הכי לא מקורי בעולם מה גם שהעולם המתואר נראה נורא מרוחק כאילו הוא מתקיים באיזה יקום מקביל ולא בעתיד אם הייתי יכולה לדבר עם קולינס הייתי אומרת לה לחבר איכשהו בין העתיד להווה למשל ביומן כלשהו שנשתמר מתקופה מוקדמת יותר או אפילו דברים יותר קשר עם מדינות שנשארו במצב דומה לשלנו משהו שיקשור את זה לעולם המציאות אם עוד משהו חושב כמוני שיגיד

  99. מאת לורן:

    קראתי את הספר השלישי באנגלית…..
    הוא מבולבל משהו
    וחבל….. היה לו כ"כ פוטנציאל :(

  100. מאת שחר:

    קראתי את כל הטרילוגיה בעברית..
    הראשון היה מצויין, מאוד משכנע ומאוד סוחף.
    השני היה קצת הזוי מדיי, גם לבחורה שמכורה קשות להארי פוטר.
    השלישי כבר היה מוגזם. מחריד. ולחלוטין לא לילדים. וגם לא לבני נוער, לפחות מגיל 17 ומעלה.

  101. מאת לנה:

    אני קראתי את כל הטרילוגיה בעברית וברוסית… אני מסכימה עם שחר, הספר השלישי הוא יותר מידי. יש בו יותר מדי דם ורוב האנשים מתים שם. ספר הזוי ביותר אבל עדיין אהבתי אותו

  102. מאת שרי:

    דבר אחר, שלא הוזכר, הפריע לי במשחקי הרעב: למה הקרייריסטים- הילדים שאומנו מראש כדי להשתתף במשחקי הרעב ולנצח בהם- מגיעים דווקא מהמחוזות העשירים?
    נצחון במשחקי הרעב מביא תוספת מזון לכל המחוז. לא הגיוני יותר שהמחוזות העניים, שנצחון יכול לשנות את החיים של התושבים שלהם, הם אלו שיאמנו קרייריסטים? זה אפילו לא יגזול כוח עבודה- לא צריך לאמן את כל הילדים, רק כמה בודדים שיתנדבו להשתתף במשחק.
    במחוזות העשירים רמת החיים טובה, ולכן התושבים מורגלים פחות במוות ממחלות ומרעב. סביר להניח שהם יזדעדעו יותר ממוות של ילדים. למה דווקא הם נלהבים כל כך לאמן קרייריסטים?

  103. מאת רמי שלהבת:

    במחוזות העשירים משחקי הרעב אינם צורך קיומי, אלא אמצעי בידור. ילדים נכנסים למשחקים האלה מתוך אתגר ובשביל התהילה והכיבודים, לא בשביל להביא לחם למשפחותיהם, או כי הכריחו אותם.

  104. מאת חסוי חסוי חסוי ביותר !!!!:

    ספר נדיר ביותר קראתי את כל הסדרה… פשוט סופפ… אבל יש עוד ספר מהממם… שהוא מתחרה איתו אבל משחקי הרעב יותר טווובים בהרבה…[=

  105. מאת לנה:

    עוד 4 ימים הסרט! אני מקווה שהוא יעלה על הציפיות שלי…

  106. מאת נועה:

    אני נורא אוהבת לקרוא ספרים,בעיקר את אלה שהם פנטזיה קסם והרפתקאות…הספר הזה סחף אותי בצורה שאי אפשר לתאר.כל רגע ורגע חשבתי עליו ועל ההמשך שלו,לא הפסקתי לחשוב על המוח המתועב שכתב ספר כזה נפלא,איך הוא יכול ליצור כזה עולם מפחיד,מייסר ועצוב?ולבנות בתוכו סיפור כל כך מושלם! נהנתי מהספר הזה יותר מכל ספר אחר שקראתי בכל חיי (ואני קראתי המון ספרים)

  107. מאת אנונימית:

    ספר מדהייםם!! לא הצלחתי להפסיק לקרוא..((:

  108. מאת אנונימית:

    הספרים מדהימים ובאמת אי אפשר להפסיק לקרוא,
    אני חושבת שהספרים מתאימים לכל הגילים כי אני קראתי אותם בגיל עשר וחצי, ולא היו לי סיוטים או חרדות, להפך הוא עזר לי להתמודד עם הפחדים שלי.
    ממש התאהבתי בספר, יש לי אפילו סיכת עורבני חקיין, וקיר שלם בחדר שלי ממולא פוסטרים של משחקי הרעב.
    גם הסרטים ( משחקי הרעב והתלקחות ) מהממים, אבל קצת מאכזב שאין את כל הפרטים (אני יודעת שבסרט אי אפשר תמיד לצלם את כל הפרטים, כמו בהארי פוטר שבכלל לא היו דומים לספרים).
    בקיצור, ספר מדהים

הוספת תגובה