עיסקה כדאית


פורסם ביום יום חמישי, 30 באוגוסט 2001, בשעה 2:53
שייך למדור סיפורי מקור

מאת

ג'פרי תמיד ידע שאסור לעשות עסקאות עם השטן. כבר בהיותו ילד היה נוהג הכומר בשיעורים של יום ראשון להזהיר אותו ואת חבריו . "זו עלולה להראות לכם עסקה טובה", היה אומר האב הקדוש, "אך אל נא תתפתו, תמיד תצטרכו לשלם בסוף בנשמתכם".

לפיכך כאשר הגיע הרגע הגדול, והשטן עמד מול ג'פרי, מחייך ומציע לו חיי נצח. הייתה תשובתו כבר מוכנה בפיו.

"לא, לעולם לא אוותר על נשמתי גם לא בשביל חיי נצח".

"מי ביקש ממך?" שאל אותו השטן ובטחונו העצמי של ג'פרי התערער מעט.

"אתה לא רוצה את נשמתי? מגילות קלף חתומות בדם וכל אלו?"

"תראה" הסביר השטן. "כבר ככה יש לנו הצפה. בקושי יש לנו מקום שם למטה בשביל ההמונים שמגיעים כל יום. אנחנו פשוט חייבים לפתוח מדור גיהנום עשירי, אחרת יהיה פיצוץ. וכל העבודה הזאת, אתה מבין, עולה הרבה כסף. אז מה דעתך? אתה מביא לי עשרים אלף דולר ואני נותן לך חיי נצח; יש עיסקה?"

השטן שלף את המסמכים מהאוויר וג'פרי קרא גם את האותיות הקטנות. העיסקה כללה חיי נצח בלי הזדקנות, בלי שיתוק, בלי מחלות , בלי איברים כרותים ובלי ליפול לתרדמת. ג'פרי החליט שהעיסקה כדאית. הוא קרא למשרדו את עורך דינו ועוד שני עדים ממשרד רואי החשבון שבצד השני של המסדרון. השטן ניצל בינתים את ההזדמנות כדי לשנות את דמותו לזו של איש עסקים רגיל, עם ניחוח גופרתי קל בלבד.

וכך חתם ג'פרי על העסקה.

השטן נעלם עם הצ'ק בתוך להבת אש ירוקה, שדמתה משום מה לסימן הדולר. וחצי שעה אחר כך הושמד העולם.

ג'פרי עופף לו בריק מספר חודשים, כשהוא מונע בכוח האינרציה של הפיצוץ. עף לו לכיוון הכלום שציפה לו הרחק בהמשך. מלווים אותו בדרכו הארוכה היו רק מספר אסטרואידים שהיו פעם חלק ממונטנה.

הוא לא מת מחנק, ולא מרעב. העיסקה שעשה דאגה לשמור עליו.

ואז לאחר כחודשים הופיע השטן לצדו כשהוא יוצא מדלת בצורת פנטגראם שהופיעה משום מקום.

"מצטער על העיכוב", אמר, "אבל למרות ההכנה המוקדמת הייתה לי המון עבודה. בהתחשב בהשמדת העולם וכל זה, כבר מילאנו לגמרי גם את המדור העשירי החדש והמשוכלל שלנו. בכל מקרה רק רצינו להגיד לך תודה, בזכותך להרבה נשמות יש היכן להשתכן. או, והנה הקבלה שלך".

פניו של ג'פרי עברו מהר מתדהמה לזעם "אתה השמדת את העולם?" צעק.

(יש לציין שזה הצליל הראשון שהוא השמיע בחודשים האחרונים, מאחר שבחלל אין הצלילים עוברים. מובן שמרגע שהשטן שבר את החוקים, הרי שהעובדה הזאת זניחה).

"חס וחלילה, אסור לי להתערב במה שקורה בעולם, זה יהיה מאד לא ספורטיבי מצדי". אמר השטן בשלווה, "את השמדת העולם עשה המין האנושי בעצמו, עבודה יסודית מאד, אני חייב לומר".

ג'פרי ידע שהוא דובר אמת. הוא גם ידע שלחיי הנצח שלו אין עתה משמעות. החודשים האחרונים לבד גרמו לו לבקש את נפשו למות, אפילו במחיר נשמתו. בקשה שהשטן עמד להגשים.

השטן שלף מגילת קלף, סיכה ונוצה.

"חתימתך בדם בבקשה, רק בשביל הפרוטוקול".

ג'פרי חתם בדם ואז שאל "אם ידעת מראש שהעולם הולך להישמד למה טרחת מלכתחילה למכור לי חיי נצח?"

השטן חייך "יוקרה. אתה מבין אני כרגע שכנעתי את כל המין האנושי, או מה שנשאר ממנו, למכור לי את נשמתו. אני חייב לומר שהדו קרב הקוסמי הסתיים בניצחון שלי".

השטן תפס את ג'פרי בידו וכיוון אותו אל הדלת "ועכשיו מצפה לך נצח של ייסורים וכאב. אבל אני שמח לבשר לך שאתה הראשון שהולך להיכנס למדור האחד עשר שלנו. המדור הכי משוכלל שנעשה אי פעם. אוטומטי לחלוטין, ללא מגע יד שד. אך עם זאת אני חושש שאתה גם האחרון שיכנס לשם אי פעם. ככה שתהיה די לבד".

השטן חייך לעצמו בסיפוק "באמת העסקה הכי טובה שעשיתי".

ג'פרי היה צורח באימה, אבל הוא החליט לשמור את זה לאחר כך.



תגובות

  1. מאת עדו:

    רק עכשיו נתקלתי בזה. ממש טוב חוץ מזה שלא ברור לי למה הגיבור הוא ג'פרי דווקא ולא שמוליק או ירון.

הוספת תגובה