תחרות סיפורי פורים – מי הוא מי?


פורסם ביום יום שלישי, 26 בפברואר 2002, בשעה 0:00
שייך למדור סיפורי מקור, סיפורי פורים

מאת

היה זה הכינוס הראשון של הוועדה מטעם משרד החוץ של הפדרציה של מערכת-השמש, שעליה הוטלו החובה והסמכויות להתכונן לקונגרס הכלל-גלקטי הראשון.

יושב-ראש הוועדה פתח את הדיון.

"רבותי וגבירותי, לאחר הקרבות שפרצו באחרונה ליד שער טננהויזר החליטו ששת הגזעים הראשיים בגלקסיה לממש את ההצעה שהועלתה לפני מספר שנים, ולהתאסף לשם הקמת גוף מתאם בין הגזעים. על הגוף הזה יוטל למנוע סכסוכים, לפתור מחלוקות, ולתאם פעולות העלולות לגרום לאיבה בין-גזעית.

כל גזע שולח ששה נציגים, ועליהם להגיע למפגש שיערך על פלנטת מולפלאן, קרוב למרכז הגלקסיה. יש לציין כי יושב ראש הפדרציה שלנו כבר הצהיר בפומבי כי הוא רואה בקונגרס עניין בעל חשיבות עליונה. אנו חייבים להוביל לחוזה שלום כלל גלקטי, היות ומלחמות יפגעו באינטרסים של כל הגזעים. חברי הוועדה מוזמנים בזאת להעלות את הצעותיהם".

יושב הראש התיישב ונתן את רשות הדיבור לנציגת ממשלת גנימד. הנציגה קמה. "מידע שהגיע לידינו דרך סוחרים חופשיים מגזעים שונים מצביע על כך שמספר גזעים מתכונן להשתמש בממירי-צורה לקראת הקונגרס. אנו בטוחים שגזע הסנטי-קורבון ייעשה כך, כיוון שגודל של פרט בוגר מהגזע הזה הוא כמעט תשעה מטרים, ואיברי הדיבור שלו נמצאים במרחק של חמישה מטרים ממרכזי הראייה. לא בדיוק מצב נוח לשיחה בארבע עיניים (היא המתינה לצחוק שיפסק, והמשיכה). לא ברור לנו מדוע הגזעים האחרים מעונינים לשנות את צורתם, אבל המידע בדוק. לכן, אנו צריכים לקחת בחשבון שהגזעים ייראו אחרת ממה שאנו מצפים שייראו".

חברי הוועדה השתתקו והרהרו במידע. בינתיים, לפי בקשת היו"ר, הוקרנו על המסכים דמויותיהם של פרטים מכל אחד מהגזעים:

סנטי-קורבון – תולעי ענק שהתפתחו על ענק גז. מתקשרים ביניהם באמצעות קרינה אולטרה-סגולה. איברי-הדיבור שלהם משמשים במקור לתקשורת ווקאלית עם דמויי-חרקים החיים בסימביוזה עם הגזע.

וורסט – זוג רגליים, ארבע ידיים, עור כחול זיפני, מטר וחצי בגובה, גולגולת גדולה בעלת מוח מפותח ביותר, מומחים לנאנו-טכנולוגיה.

זיבר-מיל – העתיקים מכולם, האינטליגנטיים מכולם, הפחדנים מכולם. חלקם רקמה אורגנית, חלקם מכלולי מכונה. צורה משתנה לצרכים פונקציונליים.

אורגה – גזע של טורפים תוקפניים משולי הגלקסיה. לאורגה היה היסטוריה ארוכה של התנגשויות עם שאר הגזעים, והם רוסנו בעיקר מפני שהטכנולוגיה שלהם הייתה נחותה יחסית. פרט של זכר אורגה נראה דומה במקצת לאריה זכר מכדור-הארץ, עם זנב עקרב וגב משוריין, אולם היה רחוק ממנו מאוד. מוחו נמצא ב'חזהו', ה'רעמה' הייתה תערובת אצבעות ארוכות ורגישות להפליא שבהם השתמש האורגה לבניית כלים, של קוצי-ארס שהגנו על האצבעות, ושל מחושים מסוגים שונים.

סיליקטים – אלו קיבלו את שמם היות והמטבוליזם שלהם התבסס על צורן, לא פחמן. נראו ככדורים שקופים למחצה של סיליקון, ממנו הצמיחו גפיים או כל איבר דרוש אחר לפי הצורך. הגזע נודע בערמומיותו העילאית, והיה מהסוחרים הטובים בגלקסיה.

נציג המאדים ביקש את רשות הדיבור, וקם. "כולנו יודעים שקיימת איבה מסוימת בין הגזעים האחרים ובין האנושות. החוקרים שלנו טוענים שיש לכך שתי סיבות. הראשונה היא שלגזע האנושי התפוצה הגדולה ביותר, עם מספר המושבות וצי החלליות הגדול ביותר, ועם יכולת ההסתגלות הפיזית והפסיכולוגית הטובה ביותר לתנאים משתנים. אנו נחשבים לכוח הגדול ביותר, ולכן המרתיע ביותר.

הסיבה השניה היא שרק האנושות מואשמת באנתרופוצנטריות, רק לנו יש בכלל את המונח הזה. שאר הגזעים מקבלים זה את צורתו השונה של זה ללא רתיעה. הגזע האנושי הוא היחיד שהשונה דוחה, או מגעיל, או מצחיק אותו (הוא כיוון אצבע לנציגת גנימד, וזאת הסמיקה). לכן, יש לי הצעה…"

הוועדה דנה והתווכחה שעות על הצעתו של נציג המאדים, אבל זאת התקבלה לבסוף. כמחווה לשאר הגזעים, הוחלט שכל אחד מהנציגים במשלחת ישנה את צורתו לצורת אחד הגזעים. רק יושב-ראש המשלחת יישאר עם דמות אנושית.

מספר חודשים מאוחר יותר ריחפו שש חלליות מעל פניו הירוקים של כוכב מולפלאן. לאחר תיאום מוקדם שקעו כל החלליות מטה, אל משטח נחיתה ענק שהוכן מראש, נחתו במשושה מדויק, וכל הנציגים יצאו החוצה והתקדמו אל הנקודה במרכז השדה.

היה זה היו"ר שלא היה יכול להתאפק.

"לכל הרוחות, הסיטואציה הזאת בלתי אפשרית!"

במרכז השדה התאספו שישה בני-אנוש, שישה זיבר-מיל, שישה וורסט…

נציג מאדים, בצורתו הסיליקטית, הצמיח לעצמו פה ואמר: "ובכן, העובדה כולם עשו כמונו לפחות מצביעה על גישה חיובית לכנס…"

יושב הראש טפח עליו, גורם לגלים בכדור הסיליקט, ואמר: "כן? ואיך תדע אם אתה מדבר עם אורגה בגוף סנטי-קורבון, או סנטי-קורבון אמיתי? ואולי זה וורסט בגוף סנטי-קורבון שרוצה שתחשוב שהוא אורגה?"

"אולי לפי הגישה. לא חשוב מהי הצורה, התוקפניים הם אורגה, הפחדנים זיבר-מיל וכך הלאה".

היו"ר חשב על זה רגע, ואז אמר: "ובכן, כל אחד מהם, אם זהותו האמיתית מוסווה, ינסה לעורר את הרושם שהוא שייך לגזע החזק יותר, וזה אנחנו, ולכן יאמץ את הגישה שלנו!"

נציג המאדים הסכים: "נכון. לכן, אתה יכול לראות את חוזה השלום בחזקת סגור וחתום!"


תחרות סיפורי פורים



תגובות

הוספת תגובה